zondag 3 februari 2013

5 Workshop voor 87 jarigen






Workshop voor 87 jarigen

Gisteren was het “Besjes”dag en dat zal u waarschijnlijk helemaal niets zeggen. Maar wij hebben daar thuis zo een traditie van gemaakt.

“Besjes”dag valt altijd op een zaterdag en al vroeg rijdt mijn tante van 87 jaar uit ’s Gravendeel voor met de taxi bij mijn moeder die eveneens 87 jaar is. Om een uur of tien rij ik de kleine bolide voor en worden de beide rollators ingelaten samen met de beide dames gaan we op weg naar de tweelingzus van mijn tante die in een instelling woont.

De drie dames zijn al heel lang vriendinnen en doordat mijn moeder trouwde met de broer van beide dames werden ze familie. Het is dus voor mij en eer om de dames op “Besjes”dag samen te brengen. Ik doe dat met veel plezier.

U vraagt zicht natuurlijk af wat die dames te maken hebben met de nieuwe tijd van elektronica. Maar zoals ik al in een eerder bericht schreef zegt mijn moeder altijd: “Je moet met je tijd mee blijven gaan” en dus vertelde mijn moeder trots dat ik een nieuwe telefoon had. “Laat eens zien!” zei ze trots. Maar zonder demonstratie is er aan zo’n klein ding niets te zien natuurlijk.

En zo kwam het dat ik als “Whizzkid” van 60 de dames, samen 261 jaar een kleine demonstratie gaf. Grote verbazing was er bij het zien van al die plaatjes op zo’n klein scherm en nog groter bij het zien van Wordfeud, het ouderwetse bordspel Scrabble. Ook ging ik even door FaceBook en bij het zien van de foto’s groeide de verbazing. “Hoe is het mogelijk dat alles in dat kleine dingetje zit” zei een van beide dames.

Het was geweldig leuk te zien dat ze genoten en dus demonstreerde ik ook nog even Instagram en maakte een foto van het trio. Waarop je duidelijk kon zien dat ze het naar hun zin hadden. “Ik stuur jullie nu de wereld in dames” en ik deelde de foto op FaceBook. Waarna al heel snel de reacties kwamen van wat kleinkinderen.

Ik kan u zeggen er ging een wereld voor ze open en al begrepen ze er niets van. Ze vonden het geweldig. Met een tevreden gevoel stapte we weer in de kleine Bolide en stapten we uit bij de markt. De twee dames gingen shoppen en ik ging naar de groentekraam waar ik elke week kom en de verkoper vroeg: “Is je moeder er niet bij?”

Waarop ik antwoordde met een brede glimlach: "Het is Besjesdag vandaag!" en na enige toelichting rekende ik mijn groenten, fruit en natuurlijk het bakje Blauwe bessen af en vertrok met een goed gevoel huiswaarts.

Tip: Toon ook een hoogbejaarde eens wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig, daar krijg je een warm en tevreden gevoel voor terug. Je bent nooit te oud om te leren!

Lieve groet
Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik op: Opmerkingen)

2 opmerkingen:

  1. de oude"besjes"hebben het weer fijn gehad !
    de verwondering herken ik mijn vader vind een laptop al héééél bijzonder!
    waar zijn wij verwonderd over, over 25 of 30 jaar?


    lieve groet,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is maar goed dat we niet weten wat wij over 25-30 jaar beleven. Althans ik wil het niet weten dan blijft het een verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen