vrijdag 29 maart 2013

13 Kakelvers



13 Kakelvers


Het is lente en ik zit midden in een winterdip, smachtend naar de eerste lentezon met m’n tablet op de bank. Van lekker buiten genieten van het voorjaar lijkt nog lang geen sprake. Iedereen klaagt. Ik en velen met mij zijn het koude winterweer zat.

Met een warme kop “Earl Grey” thee, languit op de bank, de voeten in wollen, wintersokken, de tulpen in de vaas en de blauwe druifjes in de vensterbank ga ik op zoek naar de lente. Ik zoek “de lente” gewoon op de bank.

Hebt u al een kijkje genomen op “beleef de lente” ik fleur daar nu echt van op. Want de natuur laat zich niet sturen. Het mag dan winterkoud zijn, de vogels hebben de lentekriebels en laten de kou, de kou en bouwen al driftig een nest. De eerste kakelverse eieren zijn al uit en de jonge kuikens laten zich van dichtbij bekijken.

De “webcam” weer zo’n leuke vinding. Het maakt het mogelijk om in nesten en nestkastjes te kijken en alle lentedrukte te volgen gewoon thuis op de bank. Zelfs de vos kun je bespieden. Je kunt er het lieflijke zien, maar ook de bedreigingen.

Het is eigenlijk wel ongegeneerd gluren bij de vogelburen. Maar ik vind het een vondst en het helpt mij m’n maartse, winterdip door te komen.

Met de temperatuur rond het vriespunt gaan we dit paasweekend de “zomertijd” in. Het moet toch niet gekker worden. Het opwarmen van de aarde, wie gelooft daar nu nog in. Gaan we niet terug naar de ijstijd?

Ik geloof niet dat we dit voorjaar nog een Elfstedentocht krijgen. Maar wie weet is dat in de toekomst mogelijk. Ik kijk nog maar eens op buienradar en probeer toch nog iets leuks te plannen voor de Pasen. Want niet alleen die vogels hebben de kriebels, ook de mens heeft ondanks de kou de lentekriebels.

Naar buiten dat is waar ik naar verlang, met het gezicht gericht naar de zon genieten van de warmte.

Ik surf naar Appie voor een lekker Paasrecept. Want ondanks alles maak ik het gewoon gezellig en warm binnenshuis en bedenk dat die kou geen maanden meer kan duren.

Ik wens jullie een warm Paasweekend.

Tip: Denk ook eens aan de kip deze Pasen en koop alleen eieren van een gelukkige kip die er lekker op los kan scharrelen.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

1 opmerking:

  1. ja ons geduld word op de proef gesteld maar het mooie weer zal toch echt nog wel komen ! fijne Pasen

    lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen