zondag 2 juni 2013

23 Memories



Memories

Na mijn prachtige reis naar Rome vertrok ik naar IJmuiden. Ik had afgesproken met mijn vriendin die ik al 39 jaar ken en wonder boven wonder zat het weer mee.

Samen met haar man kochten zij vorig jaar een strandhuisje in IJmuiden en daarmee werd haar droom waarheid. Een klein wit huisje met uitzicht op zee. Wie droomt daar niet van.

We hebben genoten van het weer, van het uitzicht, van de zee en het strand en van elkaar natuurlijk. We haalden herinneringen op aan de avonturen die we samen beleefden tijdens onze gezamenlijke vakanties in dat kleine tentje van toen.

Er zijn veel jaren voorbij gegaan en wat waren we jong.

Nu zijn we samen 110+ en delen nu andere ervaringen dan toen. We missen beiden één ouder en hebben ook de zorg om de andere ouder. Wat is het mooi om samen terug te blikken, te delen waar je je zorgen om maakt en waar je van geniet.

Oude vriendschappen zijn waardevol.

Het was alsof we weer even in alle eenvoud kampeerden zoals toen. Hoewel? In het huisje zat wel een toilet en een douche en we konden gezellig kokkerellen in de keuken.

De eenvoud van onze nieuwe tijd zat meer in het feit dat we geen internet hadden en geen TV. Maar dat maakte het ook zo gezellig. Gewoon lekker kletsen, gezellig een flesje wijn erbij en een stukje Brie en dat alles met uitzicht op zee en de zon die werkelijk prachtig onderging.

Natuurlijk was onze “nieuwe tijd” niet afwezig. Er klonk een gezellig muziekje uit de Smartphone en de digitale camera had ik onder handbereik.

Weer thuisgekomen werden de foto’s direct gedeeld met WeTransfer. En terwijl de foto’s werden verzonden en ik aan deze Blog begon, dacht ik aan eens versje uit mijn kindertijd.

Herinneringen roepen herinneringen op.

Even Google-en en ik vond al snel de woorden van het versje dat mijn moeder vroeger voorlas uit een boekje van Van Nelle en het gaat als volgt:

In het land der blonde duinen 
En niet heel ver van de zee,
Woonde eens een dwergenpaartje
En dat heette: "Piggelmee." 


Memories, herinneringen ik kan niet zonder en zal ze blijven verzamelen.

Tip: Bewaar het kind in jezelf en wees kinderlijk gelukkig met kleine dingen die op je pad komen.


Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

3 opmerkingen: