zondag 16 juni 2013

25 Voorkeur





Voorkeur

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Elk individu heeft zijn eigen kwaliteiten en karaktereigenschappen.

Heeft u weleens nagedacht over uw voorkeuren? We staan daar eigenlijk nooit zo bij stil. Maar toen ik over mijn eigen voorkeuren wat meer nadacht kwam ik er achter dat je van nature voorkeuren hebt. Niet zo gek dus dat ook dieren voorkeuren hebben.

Ik schrijf nu bijna een half jaar een blog en ik vind zowel het schrijven, als het maken van de fotocollega’s erg leuk. Ik heb in januari als rode draad gekozen om over onze nieuwe tijd te schrijven en over alle digitale zaken die ik op mijn pad tegenkom.

Maar als ik er over nadenk wat mijn voorkeur is kom ik toch tot de volgende conclusie. Het is niet het nieuwe, digitale waar mijn voorkeur naar uitgaat. Maar wat mij vanuit mijn hart gegeven is, is dat wat ik met mijn handen maak.

Gewoon de beide handen uit de mouwen en iets creëren. Dat is wat ik van nature in mij heb en waar ik mijn drive vandaan haal.

Het is volgens mij het pure in de mens waar voorkeur vandaan komt.

Deze week stond er weer een mooi artikel over “Eerlijk eten” waarin consumenten zeggen geen gif te willen kopen en eten.

De voedselfabrikanten willen meer verkopen en dus hebben diezelfde fabrikanten een voorkeur voor toevoegingen in ons voedsel. Smaakversterkers en conserveringsmiddelen waardoor wij meer gaan gebruiken. Er zijn aanwijzingen dat sommige E-nummer zelfs verslavend zijn. En zo dwingend en onzichtbaar wordt de consument door de voedselfabrikanten beïnvloed.

Vanavond is om 19.30 uur op Nederland 2 in het programma Focus de aflevering: “Wie maken we dik?” aandacht voor de revolutie in onze eetgewoonten in de afgelopen veertig jaar.

De mens heeft van nature geen voorkeur voor smaakmakers, E-nummers, conserveringsmiddelen of wat dan ook. De mens heeft goede voeding nodig zonder al die poespas. Waar haalt de voedingsindustrie het lef vandaan om de mens te veranderen uitsluitend uit financieel oogpunt.

De gezondheidszorg moet om financiële redenen op de schop. Maar wordt het ook in Den Haag niet eens tijd om de voedingsindustrie onder de loep te nemen? Wellicht zal dat ook gunstig uitpakken voor de gezondheidszorg.

Veel mensen zijn vergeten dat een eenvoudige maaltijd lekker is en bovendien leuk om klaar te maken. Goed en gezond eten is eenvoudiger dan je denkt.

Tip: Ga eens bewust boodschappen doen, lees de etiketten en weet wat je eet.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.

U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

2 opmerkingen:

  1. Je beste blog tot nu toe, en je weet waarom...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik let er wel op maar met een gezin is het wat moeilijker want dan hebben de anderen ook zo hun voorkeuren.

    fijne week, lieve gr Marja

    BeantwoordenVerwijderen