zondag 4 augustus 2013

32 Zomertijd



Zomertijd

De terrassen zitten vol en je hoort niemand meer klagen. We hebben dit jaar lang gewacht op de zon. Maar nu de zon volop schijnt hoor je niemand meer. Hoewel?

De mens is een vreemd wezen, het weer blijft altijd een onderwerp om over te zeuren. Voor de een kan het niet warm genoeg zijn en de ander zit te klagen dat het te heet is. Maar het is zomer lieve mensen en dus geniet.

De terrassen zitten vol en bij Freddy’s staan ze in de rij voor een overheerlijk ijsje. Ook de horecagelegenheden hebben niets meer te klagen. Het is genieten!

Nou……. genieten? De mens is een vreemd wezen en blijkbaar moet je bij mooi weer alles laten zien wat je in huis hebt. Vanaf het terras waar ik geniet van een drankje zie ik de wezens paraderen in kleding die intieme plekjes vrij laten met of zonder piercings. De voeten gestoken in vaak te kleine, te smalle en ongemakkelijke schoenen. En dan heb ik het nog niet eens over de Tatoeages die in de zomerzon worden getoond op oud en jong vlees.

Er loopt genoeg rond om de gehele winterprogrammering op televisie mee te vullen.

Maar wat is er leuker dan van achter de zonneglazen op een heerlijk terrasje, gewoon in eigen dorp het wezen “Mens” te observeren.

De afgelopen week bezochten we de Rotterdamse dierentuin “Blijdorp” en genoten daar van alles wat groeit en bloeit. Het was een heerlijke dag en ook zo midden in de zomer in de schaduw van de oude bomen is het daar heerlijk toeven. Maar keken wij nou naar de dieren of is het andersom?

De mens is een zoogdier en ik denk dat alle dieren op deze aarde graag naar andere dieren kijken. Zomaar om te observeren of om er een te schaken.

Thuis gekomen geniet ik nog na in mijn eigen luie stoel onder de Oleander die nu volop bloeit. Het is een heerlijke zwoele avond en samen met “De Franse Tuinman” en een goed gekoeld glas wijn geniet ik tevreden van deze zondagavond.

Tip: Geniet van de zon met mate en drink en smeer overvloedig.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)


2 opmerkingen: