donderdag 29 augustus 2013

36 Rijkdom



Rijkdom

Hoe arm kan een rijk land zijn? Dat is wat ik mij steeds vaker afvraag tegenwoordig. Misschien ligt het aan mij en gaan de jaren tellen of is er echt een verloedering gaande in ons mooie land. Dat al lang zo mooi niet meer is.

De recessie krijgt tegenwoordig overal de schuld van en daar ligt natuurlijk veel aan ten grondslag. Maar……………

Waarom hebben wij televisieprogramma’s nodig om te leren opvoeden? Hoe zijn wij door onze ouders opgevoed zonder televisie? Is opvoeden niet iets wat je aan je kinderen door geeft?

Misschien willen we te veel en wordt er te veel met de neus in de hoogte gelopen en worden de kinderen daardoor te vaak over het hoofd gezien.

Waarom hebben wij televisieprogramma’s nodig om inzicht te krijgen in de schulden die we zelf hebben gemaakt? Waarom kunnen mensen met een behoorlijk inkomen niet met geld om gaan? Terwijl er ook veel mensen zijn met een minimum inkomen die daar, hoewel steeds moeilijker, wel van kunnen rondkomen.

Misschien willen we te veel en wordt er te veel met de neus in de hoogte gelopen en kijken we te veel naar wat anderen hebben.

En wat te denken van een “Relatiebureau voor mensen met een relatie”. Kortom een bureau voor mensen die thuis niet aan hun trekken komen. Dat roept bij mij vragen op als, hoeveel relaties mag je naast elkaar hebben? Is er een limiet? Een crisis maakt mensen creatief in ondernemen. Maar waar leg je de grens?

Ik hoorde een vrouw ooit zeggen: “Het is Dierenrijk en Mensdom” en dat ben ik nooit vergeten.

Deze week werd het nog gekker het plan is geopperd om bejaarden in “De Koepel” gevangenis van Breda onder te brengen met robots voor de verzorging. Dat roept bij mij beelden op van de voorstelling die ik in 2010 zag: “Silo 8” van Vis a Vis. Waarbij bejaarden volledig geautomatiseerd werden verzorgd en zelfs bloot door een wasstraat gingen. Is tijdens die voorstelling misschien het idee geboren?

We sturen gewoon de criminelen de straat op, weliswaar met een enkelband en we stoppen de bejaarden met camerabewaking gewoon in de gevangenis. Dan lopen de bejaarden ook geen gevaar meer om overvallen te worden op straat. Dat is een mooie bijkomstigheid en dan we kunnen ook nog eens verder bezuiniger op “Blauw” op straat.

Het is een oude waarheid “Regeren is vooruit zien” en wat wordt er hier in Nederland met een vooruitziende blik geregeerd. Nou!


Het is Dierenrijk en Mensdom. Maar hoe zit dat dan met ..........Rijkdom?

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten