zondag 22 september 2013

39 Overeenkomsten


Overeenkomsten


Er zijn zo van die gebeurtenissen waarin je beseft hoeveel overeenkomsten de mens kan hebben.

Deze week was ik uitgenodigd voor de doorloop van de voorstelling “Baantjer in het theater” in theater de Meervaart in Amsterdam. Ik had afgesproken met drie andere genodigden op een parkeerplaats in Vlaardingen. We kenden elkaar niet maar wij waren alle vier geselecteerd voor de figuratie in de genoemde voorstelling.

Het was een gemêleerd gezelschap, alle vier werkend in totaal verschillende functies en disciplines. Drie vrouwen en één man die elkaar nooit eerder hadden gezien.

Tijdens de rit naar Amsterdam leerden we elkaar kennen, het klikte en gek genoeg hadden we veel overeenkomsten en ook in ons beroep waren er veel raakvlakken. Bijzonder om zo samen een avontuur tegemoet te gaan. En hoewel we elkaar pas in februari terugzien weet ik zeker dat het dan een geslaagde avond gaat worden.

Deze week is in “De Oud Rotterdammer” mijn bijdrage: “De Meiden van Evana” gepubliceerd en dat kwam mooi uit want zaterdag waren de drie vriendinnen van elk bijna 88 jaar weer samen (lees blog nummer 5 en 31). Ze waren trots en uitgelaten als de in het stuk beschreven jonge meiden van Evana. Ik was vereerd dat het zoveel teweegbracht.

Het heeft mij ook weer een grote stapel oude foto’s opgeleverd die een neef even kwam langs brengen. Een  schat aan prentjes van lang geleden. Heerlijk om te zien en nog belangrijker, om in je bezit te hebben.

Die zelfde avond zat ik in theater de Stoep bij een voorstelling met “Het Groot Niet te Vermijden” en daar waren heel toevallig ook mijn achterneef en achternicht met partners en kinderen. Die kleintjes zijn inmiddels groot en lang geworden. Het was een onverwachts leuke ontmoeting ook voor mijn moeder die erbij was. Vier generaties die met plezier naar een voorstelling keken.

De wereld veranderd snel, het is niet bij te benen. Maar wat er niet veranderd is wat je meekrijgt van je ouders en voorouders.

Het is zondag als ik de stapel foto’s nog eens bekijk en ik zie de overeenkomsten. De vrouw waar ik naar vernoemd ben hield ook van poseren en van hoedjes. En dan is daar de foto van mijn oom een heel lange dunne man en ik zie de overeenkomst met mijn achterachterneefje van 15, die nu dezelfde lengte lijkt te hebben.

Overeenkomsten krijg je zomaar voor niets mee en ik ben er trots op ze telkens terug te zien.

Tip: Uiterlijk zegt niet alles. Waardeer de ander eens om zijn of haar kwaliteiten.


Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten