zondag 3 november 2013

45 Knus



Knus

Nadat de wintertijd was ingegaan volgde een heftige herfststorm afgelopen maandag. Tijd om je “knus” in huis terug te trekken, als een slak in zijn huisje en tijd om gezellig met de kaarsjes aan te prutsen op de bank of aan de grote tafel.

Wat een gek woord eigenlijk “Knus”. Maar heeft alles in zich wat ik bedoel.
Want volgens het woordenboek betekent het, aardig, aangenaam, behaaglijk, vertrouwd, dicht bij elkaar, gezellig, gemoedelijk, genoeglijk, huiselijk en ook nog kneuterig. Kortom het past bij de herfst.

Het winterdekbed ligt weer op de matras en het huis in zijn totaal is weer een groot warm nest. De lange knusse avonden vragen om stamppotten en dikke stevige soepen. De gebreide sokken en sjaals heb ik weer te voorschijn gehaald en ik heb een lijstje gemaakt van wat ik nog wil gaan doen deze herfst en winter.

Kijk op een sombere dag eens naar de vrolijke kleurtjes op de site van Irma  en je klaart zo weer op of kijk eens bij Inge voor de mooiste kaarten.




Als je bedenkt dat we over vier en een halve week Sinterklaas vieren en over zeven en een halve week kerst dan valt er nog veel voor te bereiden. Wat is er leuker dan om elkaar straks te verrassen met een creatief cadeau dat met liefde is gemaakt.


Lees maar eens de blog van 27 oktober van Sophie die met zoveel plezier haar zoontje verraste, bovendien heeft zij altijd prachtige foto’s die je inspireren.

Je kunt natuurlijk een vermogen uitgeven aan alles uit de reclamefolders die weer met bakken vol de bus in worden gegooid. Maar als je iets kleins, waar je over hebt nagedacht en dat met liefde in elkaar prutst is geeft, dan geeft dat veel voldoening. Het zal je verrassen met hoeveel warmte het zal worden ontvangen.

Kijk eens voor ideeën op welke daar kun je de leukste homemade cadeautjes scoren.

Ik geef dit keer een van mijn succesvolle verpakkingen prijs waarmee je zeker de show zal stelen. Het ziet er ingewikkeld uit maar de piramides zijn heel eenvoudig te maken. Je kunt de doosjes gebruiken voor een sieraad, zeepjes, bonbons of klein speelgoed en je kunt ze natuurlijk zo groot maken als je zelf wil.



Ik koop voor de piramidedoosjes mijn cadeaukarton bij Action. De blokken met langwerpig karton zijn er in veel kleuren en is er nu ook al in kerstprint. Gebruik bijpassend lint ongeveer 40 cm voor de sluiting per doosje.

Als je de foto’s goed bekijkt (let op de stippellijn) zie je dat de lange kant dubbel wordt gevouwen en op de hoeken met de perforator een gaatje wordt gemaakt. Mooie rechte vouwen maak je door er een liniaal langs te leggen.

Zet met potlood een tekentje in het midden van de korte kanten en vouw langs de liniaal schuin vanaf de midden vouw naar het midden van de korte kanten (zie foto).
Daarna het lint door de gaatjes en de piramide vullen en sluiten met een strikje.
Succes verzekerd!


If you want 
to feel rich
just count all
the thinks you
have that money
cannot buy.
  
Tip: Een compliment doet groeien en is als een positief virus.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

6 opmerkingen:

  1. Wat een lief linkje! Je hebt een leuk blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie woorden en wat lief dat je mijn blog hebt genoemd! De cadeauverpakkingen zijn echt superleuk! Mooi gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben je blog gaan volgen omdat ie inderdaad erg knus is, ik heb nog geen volgers, misschien wil jij mijn eerste zijn?

    BeantwoordenVerwijderen