zondag 24 augustus 2014

88 Tijdlijn

Homemade Aquarel

88 Tijdlijn

Ik kijk op de reusachtige klok aan de wand en zie dat het bijna tijd is. De tijd kun je niet beïnvloeden, de minuten tikken hoe dan ook weg en dat is goed. Want stilstaan is achteruitgang.

Statistisch gezien heb ik twee derde van mijn leven gehad en uitgaande van de leeftijd van mijn grootmoeder, waar naar ik vernoemd ben, heb ik de helft van mijn leven gewerkt.

Ik moet nog twee dagen werken in dienstverband en dan ga ik verder als zelfstandiger. Want wat er ook gebeurd, werken doe je je hele leven. Er wordt mij, nadat ik besloot te stoppen met werken, steeds gevraagd wat ga je doen met al je vrije tijd en dan denk ik aan mijn “To Do-list” en mijn “Bucket-list”. Er is nog zoveel te doen.

Homemade Acryl

Eigenlijk weet ik al mijn hele leven niet wat ik wil worden, want ik zie altijd wel mogelijkheden en vind zoveel leuk om te doen. Het is niet altijd eenvoudig om een creatieve geest, twee rechterhanden en een rijke fantasie te hebben. Wat wil ik nu eigenlijk worden?

Zeeën van tijd voor de boeg om daar over na te denken zou je zeggen.

Maar als ik nu in mijn agenda kijk heb ik al veel gepland staan voor de komende maanden en ik vraag me af wanneer ik mijn lijstjes kan afwerken. Er is nog zoveel te doen en de tijd tikt weg.

De deur sluit en een nieuwe tijd breekt aan

Herman van Veen zong:

Opzij opzij opzij
Maak plaats maak plaats maak plaats
We hebben ongelofelijke haast
Opzij opzij opzij
Want wij zijn haast te laat
We hebben maar een paar minuten tijd

We moeten rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan
We kunnen nu niet blijven we kunnen nu niet langer blijven staan

De vrijheid tegemoet

Hoe mijn toekomst eruit ziet weet ik niet, gelukkig niet. Maar mijn tijd ga ik goed besteden dat staat vast. Ik heb alles in huis, ben van alle markten thuis en bruis van de plannen en ideeën.

De komende week staat in het teken van mijn uitzwaaien. Ik ga die deur sluiten en voor mij breekt er een nieuwe tijd aan. Tijd, hoeveel tijd er rest weet niemand en dus is er nog veel, heel veel te ondernemen. Opzij, opzij, opzij …………………..

Villa Augustus in Dordrecht

Doordenker:

Wie geen tijd te verliezen heeft, hoeft zich nooit te haasten.

In het Spotlight:

De Tante van Tjorven schrijft dit keer over een B&B “Logeren waar de tijd even stil staat” misschien moet ik daar eens naar toe om tijd te rekken.

Op de site van Eline Pellinkhof kun je lezen hoe zij verrast is door haar lief met een bezoek aan Villa Augustus en dat is ook een favoriete plek van mij.

Rome zal ik als eerste bezoeken in mijn nieuwe vrije leven en ik vond Ciao Tutti een ondekkingsblog over Italië waarop veel leuke tips en adresjes staan. Ook worden de mooiste parken van Rome beschreven.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen door rechts op de link "Volgen" te klikken.

Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

9 opmerkingen:

  1. Wij vinden Villa Augustus ook enorm leuk om naartoe te gaan. Fijne atmosfeer, grappige inrichting en goed en gezond eten.
    Net als de Buytenhof waarover je eerder schreef, lief personeel ook daar. Ik ging er graag naartoe toen ik nog in die - niet te versmaden - contreien woonde (hoewel menigeen daar anders over denkt).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Gerda voor je reaktie op dit moment kun je weer appelen plukken bij de Buytenhof en dat ga ik dan ook de komende tijd doen. Heerlijke "Zo van de boom" appels ;).
      Groetjes

      Verwijderen
  2. Je gaat een heel andere tijd tegemoet.
    Ik wens je heel veel succes om te doen wat je graag wilt doen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Gerrie je zal er zeker wat van meekrijgen via mijn blog.
      Groetjes

      Verwijderen
  3. Wat een bijzondere week staat er voor je deur!. Niet niks om afscheid te nemen van het oude vertrouwde, maar ik kan me niet voorstellen dat jij je zult vervelen met al je vrije tijd ;) Geniet van deze laatste werkdagen en van alle mooie plannen die je hebt. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga zeker genieten van deze komende week en van al die weken die volgen. Bedankt Sophie hihi

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. komt goed jouw kennende die tijd gaat wel ingevuld worden !

      ik heb ergens een tekst opstaan "ik heb geen tijd om mij te haastten ! "

      lieve groet, Marja

      Verwijderen
    2. Gelukkig hebben we al mooie dingen gepland staan voor de komende tijd Marja.

      Lieve groet El

      Verwijderen