zondag 4 januari 2015

109 Wissel

Alles wisselt

Wissel

Allereerst wenst ik jullie een gezond en energiek jaar toe. Maak er een mooi jaar van en haal er uit wat er uit te halen is, wat dat ook moge zijn.

Mijn derde jaargang, ik kan het bijna niet geloven en ik las ergens dat een blog alleen als je volhoudt beter wordt en succesvoller. Dat moet ik dan maar afwachten in elk geval ben ik nog niet van plan om te stoppen er is nog zoveel om te delen.

Appeltern

In tegenstelling tot wat ik in mijn vorige blog schreef ging ik bepaald niet huppelend en vol energie het jaar uit. Ik kreeg de bezoek van Mister Influenza die zijn sporen behoorlijk naliet. Kortom op oudejaarsavond hing ik lusteloos in de bank en ik was blij dat de klok twaalf sloeg en ik naar mijn mandje kon. Nee, ik had geen frisse start dit jaar maar ik begin alweer op te knappen. Dat moet ook wel want voor volgende week staat de agenda aardig vol.

Alles is weer volstrekt anders na die jaarwisseling. Is het u opgevallen?

Deur in Goes, theepot in Veere en knoflook thuis

Werden we in december de hele dag geconfronteerd met commercieels over zorgverzekeringen en vergelijkingssite. Direct na de jaarwisseling zijn het commercieels over, middeltjes om te stoppen met roken, om weer op gewicht te komen en daarnaast “Hamsteren!”. Het is een gekke wereld en het lijkt erop dat ik me daar steeds meer bewust van wordt.

Mijn held van 2014 was een grote man, die met zij allerlaatste woorden behoorlijk indruk op mij maakte. Mijn held Wubbo Ockels overleed op 18 mei 2014 en vlak voor zijn overlijden had hij een boodschap aan de mensheid, een boodschap aan ons. Het is een confronterend filmpje maar als je het nog niet eerder hebt gezien raadt ik je aan het helemaal uit te kijken. Zijn woorden in zijn allerlaatste uren: “Het leven zijn wij”, hebben bij mij een diepe indruk nagelaten.

Oostvoorne

Ik hoop dat mijn held van 2014, de held wordt van veel mensen en dat wij ons steeds meer bewust worden van wat onze invloed op het milieu is. Er is geen reserve planeet en wij zijn allen astronaut van planeet aarde (citaat Wubbo Ockels).

Laten we 2015 met z’n allen bewuster gaan leven, bewuster gaan eten, recyclen en er samen een schonere en mooiere wereld van gaan maken. Ik vind het een goed voornemen en welke stap je ook zet in de goeie richting, doe het bewust en deel met anderen waarom we dat met elkaar moeten doen.

Het jaar is gewisseld en nog even en de winter wordt weer door de lente afgelost. De dagen lengen al en aan de horizon schijnt de zon, ook al is hij voor ons niet altijd zichtbaar.

Stoofperen

Hoewel de griep mij behoorlijk te pakken had, kom ik er weer bovenop en ik heb me voorgenomen zelf nog bewuster te gaan leven. Wat al die verleidingen via de commercieels ook moge zijn ze dienen maar één doel, het moet veel geld opleveren wat de consequenties ook zijn voor mens en milieu.

Ik ga bewust het nieuwe jaar in, nieuwe avonturen tegemoet en wat het jaar mij gaat brengen dat weet ik niet maar ik ga zeker door met delen van wat op mijn pad komt. Zodat ook u daar ook een graantjes van kan meepikken.

Het winkeltje van de gezusters Mak in Spijkenisse en een boerenboterham bij de Buytenhof in Rhoon

Doordenker:

Wij hebben het goed in Nederland, maar klagen altijd. Waarom?

In het Spotlight:

Denk eens bij het opruimen van een kast niet aan weggooien, maar aan wegbrengen naar de kringloopwinkel in de buurt of zoek eens of er een ruilwinkel in de buurt is. Iemand anders kan van uw afdankertjes nog veel plezier hebben en bovendien is het beter voor het milieu. Kijk ook eens op de site van Little Green Dress misschien kun je zelf ook eens een evenement organiseren met vrienden en/ of familie.

Lekker en gezond eten zonder toevoegingen daar ben ik voor en daarom plaats ik hierbij de link naar agenda van de Rotterdamse Oogstmarkt die je beslist een keer moet bezoeken.

Ik bezocht begin vorige week de gekste, platste en amusantste voorstelling van dit moment “De Zere Neus van Bergerac” van het RO theater. Ik vind het elk jaar weer ingenieus dat een voorstelling voor zowel kinderen als volwassenen zo vermakelijk kan worden gemaakt en ja, dat doel is weer bereikt. De voorstelling is door het land nog te zien tot 19 april en een aanrader.

Fijne week.
Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen
door rechts op de link "Volgen" te klikken.
Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk voel jij je snel weer pico bello, kun je er opnieuw heerlijk op uit en van die mooie foto's maken.

    Wubbo Ockels had natuurlijk gelijk met z'n uitspraken over omgaan met moeder aarde, ik ben er alleen bang voor dat deze boodschap slechts gehoord wordt door mensen die hier al naar leven (hoewel met ruimteschepen de lucht in gaan, zoals Ockels c.s. zelf deed, nou ook niet bepaald lekker is voor het milieu, lijkt mij).
    Hier thuis proberen we enigszins milieubewust te leven en ik duim ervoor dat zo veel mogelijk andere mensen dit ook (gaan) doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de speech heeft op ons veel indruk gemaakt maar ben het zeker met bovenste schrijver eens.
    weer een mooie blog gemaakt,zeker doorgaan !!
    je heb nog genoeg inspiratie!!

    lieve gr , Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk alle goeds voor 2015. En beterschap! Weer even genoten van je laatste posten. Ik ben nog niet in katine Walhalla geweest maar zie dat ik dat zeker moet doen. Ga lekker door met je leuke blog! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer aan het opknappen bent. Doe het nog maar even rustig aan hoor.
    Prachtige voornemens, als we dat nou eens allemaal zouden doen, dan wordt onze aarde vanzelf een betere, mooiere plek om te wonen... ik doe in ieder geval ook mijn best daarvoor...
    Ik wens je een heel fijne week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen