woensdag 19 april 2017

228 Reiziger





Reiziger

De eerste feestdagen van het jaar liggen achter ons en we reizen verder, wij zijn immers allen tijdreizigers. Wat er ook gebeurd we trekken verder door de tijd.

Het is voor het maken van mijn wekelijkse blog een korte week, het ontbreekt mij aan tijd om er iets moois van de maken en bovendien kan ik ook zondag op de gebruikelijke tijd niets plaatsen. Ik moest dus even op zoek naar een tussenoplossing, een tussendoortje dus deze keer.

Ik ging de dag na het bereiken van mijn mijlpaal (klik) met mijn ov- kaart op pad, even naar het Centrum van Rotterdam als 65+er. Het hoogtepunt van deze week: Reizen met korting met de RET en dat scheelt. Dat is een leuke bijkomstigheid van het ouder worden, de tijd staat niet stil en je moet blijven genieten is mijn remedie.

Morgenochtend pak ik mijn koffer en vertrek, samen met een vriendin voor een korte vakantie over zee.





Tijdens een koude strandwandeling met Pasen keek ik naar de horizon, de wind kwam uit zee, de lucht was helderblauw met prachtige witte wolken en heel in de verte zag ik als kleine donkere puntjes de schepen gaan. Even was er de herinnering aan de cruise die ik eens maakte.

Overal op de wereld heeft heimwee dezelfde kleur. Dat is de een zin uit een prachtig liedje dat ik op de radio hoorde, ik zocht het op en luisterde er weer naar en omdat de tekst zo mooi is wil ik het met jullie delen, (voor het liedje klik hier) luister vooral naar de tekst, het is prachtig geschreven door Jef Hofmeister en het wordt gezongen door Manoushka Zeegelaar Breeveld.





Ik vlieg naar de overkant, naar het land van de Brexit voor een korte vakantie. Even genieten van het Engelse, de taal en de Engelsen zelf en voor mijn gevoel ga je dan altijd even terug in de tijd. Het reisdoel is Brighton en we worden daar al verwacht zag ik, de tafel is al gedekt kijk maar even mee (klik) in het Royal Pavilion.

Natuurlijk gaat mijn camera mee en als ik terug ben zijn er vast mooie avonturen beleefd. Zoals men spreekwoordelijk altijd zegt: Wie reist kan veel verhalen, dus dat belooft wat.

Op zondag 30 april publiceer ik mijn volgende blog en beloof ik jullie weer tips, maar tot die tijd knijp ik er even tussenuit.

Wat gaan jullie doen in de tussentijd?


Doordenker:

Niemand is perfect, maar iedereen is uniek.






Blijf positief, geniet van het leven en deel je geluk.

Liefs,

Elly Embregts

©Happy Earl Grey

11 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie, geniet van het mooie Engeland ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk er even tussen uit dat word genieten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die eetzaal ziet er geweldig uit. Veel plezier. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal in vakantie stemming door de kleurrijke richtingaanwijzers op het strand!
    Fijne vakantie!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Elly,

    Ik zou het fijn inden als je een bettje met mij meereist op mijn droeve reis en leest wat ik vertel op floral-fun. en misschien krijg ik je reis not te zien - heb een leuke tijd

    joannablogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van je trip, ben benieuwd naar je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet ervan en ik wens je een goede heen en terugreis.

    BeantwoordenVerwijderen