Nederland steeds slimmer?
De digitale wereld houdt je lekker bezig. Deze week ben ik begonnen met het wijzigen van mijn e-mailadres naar gmail. Ik dacht dat het wel handig zou zijn om alles in één mailbox te ontvangen en dus ook op mijn Smart. Ik kan u wel zeggen dat ik mij daarop heb verkeken.
Staat u er weleens bij stil hoeveel instanties al in het bezit zijn van je e-mailadres? Ik weet nu uit eigen ervaring hoeveel dat er zijn. Ik heb me daarop eerlijk gezegd verkeken.
Maar ik ben toch blij dat ik ermee ben begonnen. Bij elke mail die nu binnenkomt op mijn oude mailadres bedenk ik, wil ik die mail blijven ontvangen of niet en dan gelijk de nieuwsbrief afmelden als ik dat niet meer wil.
In de loop van de jaren is dat heel wat onnodige mail geweest dat besef ik nu en het is goed om ook daarop de "voorjaarsschoonmaak" los te laten.
Er is zo'n reclamespotje op TV dat roept: "Nederland wordt steeds slimmer!" Kent u het?
Ik zet daar toch mijn vraagtekens bij.
Als ik in mijn werk zie wat voor e-mailadressen er zijn vraag ik mij echt af of mensen wel nadenken bij het aanmaken van een e-mailadres. Het is mij duidelijk dat een e-mailadres veel over de persoon zegt. Ik zal U een paar voorbeelden geven.
Wat dacht u bijvoorbeeld van: biertje@......nl of bigmouth@.....nl of stoeipoes@.....nl en dan geef ik u nog bescheiden voorbeelden.
Is er bij het aanmaken van een dergelijk e-mailadres ooit stil gestaan bij het feit dat je een e-mailadres ook voor serieuze zaken gebruikt?
Tegenwoordig wordt overal je e-mailadres gevraagd ook bij sollicitatie.
Ik zie dat al helemaal voor me dat b.v. biertje@.....nl gaat solliciteren bij een rijschool als rijinstructeur of bigmouth@.....nl die gaat solliciteren op een school of stoeipoes@.....nl die bij een thuiszorginstelling gaat solliciteren. Je weet dan toch van te voren al dat je niet wordt aangenomen.
Is er dan nooit iemand die tegen biertje, bigmouth of stoeipoes zegt dat een e-mailadres een serieuze aangelegenheid is? Ik vraag me dan ook nog af of dit soort zaken op scholen wordt besproken en of ouders dat weleens bespreken met hun kinderen.
De tijden veranderen snel en de tijd van postduiven ligt al héél ver achter ons. De mens veranderd ook en is snel met alle nieuwe digitale elektronica. Maar om nou te stellen dat de mens steeds slimmer wordt daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.
Misschien klopt het beter als het reclamespotje zou zeggen: "Een deel van Nederland wordt steeds slimmer!"
Tip: Denk bij alles wat je ook doet aan wat het je in de toekomst brengt.
Liefs
Earl Grey
U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)
(klik daarvoor op: Opmerkingen)
Leuke bijdrage!
BeantwoordenVerwijderensoms sta je versteld van de rare email adressen ,kom ze ook wel eens tegen.
BeantwoordenVerwijderenik ben dan altijd heel erg nieuwsgierig wie dat zou kunnen zijn !
fijne week, lieve groet Marja