zaterdag 23 maart 2013

12 Hebbedingetjes




12 Hebbedingetjes

Ik snuffel graag in winkeltjes met brocante of zoals andere zeggen: “Ouwe Troep”. Van die winkeltjes die herinneringen oproepen aan vroeger en die je jeugd doen herleven. Ik tref het dat in mijn “dorp”, dat al lang geen dorp meer is maar een stad een dergelijk winkeltje is: “La Trouvaille”.

Ik loop er graag binnen en koop er graag hebbedingetjes. Van die dingen waar je eigenlijk niets aan hebt, maar het staat zo leuk. Menigeen zal het herkennen want in elk huis staan “hebbedingetjes”.

Het verzamelen van dingen is een dierlijk gedrag, een oergedrag. Ik zag vandaag een ekster hoog in een kale boom een nest bouwen en ook die vloog met een fel gekleurd hebbedingetje naar “huis” om het daar een plekje te geven. Misschien dacht hij: “Ik zal die kale takken zelf maar opfleuren” want de natuur lijkt het nog uit te stellen.

En dan de kringloopwinkeltjes, die schieten als paddenstoelen uit de grond tegenwoordig. Een mooi initiatief dat zelfs bijdraagt aan het milieu. Want is de kringloop van het leven niet ook iets kopen, thuis iets opruimen en dan weer weggeven.

Want lieve mensen we gooien veel te veel bruikbaars weg en daar moeten we ons voor schamen. Want we mogen dan wel in een wegwerpmaatschappij zijn beland, het siert de mens niet om het milieu te vervuilen met “afval” dat nog bruikbaar is. Dat kan echt niet meer. Zeker niet nu veel mensen krap bij kas zitten en het moeilijk hebben.

Ook als je zelf wel wat extra’s kunt gebruiken is het opruimen van je huis en het te koop zetten op “Marktplaats” een sport geworden. Marktplaats heeft tegenwoordig zelfs een App dus je kunt zelfs thuis op de bank snuffelen naar hebbedingetjes.

Het blijft een mooie hobby. Thuis komen met leukigheidjes waar je niets aan hebt en je huis daar dan weer een “nieuwe” impuls mee geven.

Ik geniet daarna ook weer van de foto’s die ik van mijn hebbedingetjes maak en waarvan ik dan weer een collage fabriceer. Er is zoveel meer mogelijk met je foto’s dan vroeger. Het is voor mij een mooie, creatieve hobby geworden.

Weer zo iets moois van deze nieuwe tijd.

Tip: Denk bij de voorjaarsschoonmaak eens aan een ander en vul eens dozen voor de kringloopwinkel in de buurt.

Liefs
Happy Earl Grey

©Happy Earl Grey


U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)


1 opmerking:

  1. ja hebbedingetjes heerlijk ik heb ze ook en te veel !!:):) maar inderdaad bij het opruimen gaat er bij mij ook genoeg naar een ander of de kringloop !
    fijne zondag lieve groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen