zondag 14 april 2013

15 Machogedrag




Machogedrag

Het zal u ongetwijfeld niet zijn ontgaan deze week, het was de week van de Cyberaanvallen. En ik durf te stellen dat het mij onrustig maakte. Je kunt er erg weinig tegen doen en het besluipt je als een slang.

Wie zijn die “helden” die er in slagen om de hele natie angst aan te jagen. Als je daarbij betrokken bent, zit je dan ’s avonds het nieuws te kijken met een glunderend gezicht, chillend op de bank met een zak chips op schoot samen met wat vrienden?

Ik vind het een gek beroep, als je het een beroep mag noemen: “Hacker”. Vroeger was het handwerk en was een inbreker gewoon een inbreker en zijn gereedschap een koevoet. Maar nee, de moderne inbreker die onrust brengt heeft gestudeerd en noemt zich “Hacker”. Nou wat mij betreft is het gewoon een ordinaire, digitale inbreker. Waar ik en vele met mij geen enkel respect voor kan opbrengen.

Ik kwam deze week ook achter een geheel nieuw Machogedrag en dat wil ik u toch even voorleggen.

Het populaire Facebook wordt door veel vrouwen en mannen actief gebruikt voor heel veel doeleinden. Ik zelf vind het heel leuk om op de hoogte te blijven van familiegebeurtenissen van naastenfamilie, maar zeker ook van nichten, neven, achternichten en achterneven. Het is voor mij ook de manier om mijn moeder (87) op de hoogte te houden van alles en nog wat.

Maar wat ik nu al verschillende keren van o.a. vriendinnen heb gehoord is het volgende. Er zijn mannen van deze tijd die geen Facebook site willen. Maar diezelfde mannen gluren wel op de Facebook site van hun vrouw.

Wat is dat nou voor gedrag? Wel stiekem gluren bij de Facebook-buren maar er niet voor uitkomen. Is dat het “Machogedrag” van deze tijd?

Wat ik me nu ga afvragen is of diezelfde Machomannen ook stiekem naar “Goede tijden Slechte tijden” kijken?  Het roept bij mij ook de vraag op of de man van deze nieuwe tijd wel zo Macho is zoals hij zich voor doet?

Of is het misschien zo dat de emancipatie zover is doorgeslagen, dat de vrouw niet meer achter de man staat, maar de “Stoere” vrouw vóór haar man staat?

Mooi onderwerp om deze week eens over na te denken.

Tip voor de Stoere Vrouw: 
Wijzig eens ongezien het wachtwoord van je Facebook site en wacht af.

Lieve groet
Happy Earl Grey

©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

1 opmerking:

  1. zit niet op facebook dus daar kan ik niet over mee praten, maar er zijn ook veel metro mannen hoor,die zo wel hun stoere als zachte kant laten zien.):):
    fijne week ,lieve groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen