zondag 21 april 2013

16 Vereende krachten



Vereende krachten

Het was een enerverende week. Ik ga niet alles noemen maar het digitaal gemak was weer ruimschoots aanwezig.

Mijn week begon met de griep het lijkt maar steeds terug te komen en het wordt nu echt tijd voor mooi weer. Ik heb dringend een zonnetje nodig en wie niet. Helaas heb ik bij het online shoppen nog geen zonnestraal gevonden.

Ik was deze week ook jarig en kreeg je vroeger gezellige kaarten in de bus met je verjaardag, tegenwoordig zijn er zelfs verrassende pakjes bij. Van die kleine hebbedingetjes, die online besteld worden en van ver komen. Ik vind het een vondst, zo leuk en zo van nu.

De bomaanslag in Boston zal u zeker niet zijn ontgaan. Verschrikkelijk dat een evenement als een Marathon het doelwit is voor een aantal mafkezen. Geen Marathon in Boston of waar dan ook zal meer hetzelfde zijn.

Maar wat er daarna gebeurde heeft mij werkelijk versteld doen staan. De gehele massa ging op zoek naar de daders. Alle digitale opnames naast elkaar gaven de daders al snel een gezicht en de klopjacht begon.

Mooi, maar tegelijker tijd ook een akelig idee. Want vóór de daadwerkelijke daders werden gevonden werden eerst twee onschuldige mensen beschuldigd. Je zult het maar zijn denk ik dan.

Het is 2013 en het is toch echt “Big Brother” die ons overal in de gaten houdt.

En dan nog een opmerkelijk gebeuren waar Nederland van wakker ligt. Alsof er geen ergere dingen in de wereld zijn. Het “Koningslied” waar velen een aandeel voor hebben aangedragen lijkt te floppen.

Waar een klein land groot in is. Er wordt wat afgezeurd over dat lied. Op dit moment hebben al meer dan 39.500 mensen een petitie getekend tegen het “Koningslied” en de Facebook site: “De S van sorry voor het Koningslied” heeft op dit moment al 92.149 likes.

En in het nieuws hoor ik net dat de componist John Ewbank nadat hij diverse malen is bedreigd via Twitter, het Koninglied officieel heeft teruggetrokken. Het comité zit met de handen in het haar. 

Help, Nederland zakt steeds verder het crisismoeras in.

Ja, lieve mensen het is een vreemde wereld waarin iedereen overal zijn digitalestem kan laten gelden. Het is crisis, de werkloosheid stijgt en het “Koningslied” flopt.

Gelukkig staat het lied “Beatrix Bedankt” op nummer 1. 

Het lijkt haast een sprookje en we leven nog lang en gelukkig ………..

De volgende wijsheid las ik deze week op Facebook: “De dingen simpel houden is vrij moeilijk. De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel” en met deze wijze woorden sluit ik mijn 16e Blog.

Tip: Maak het jezelf niet moeilijker dan nodig.

Lieve groet
Happy Earl Grey

©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)

1 opmerking:

  1. maak het je zelf niet moeilijker dan nodig , mooie gedachten ,ik had het liedje nog niet gehoord maar dacht meteen waar maken mensen zich druk over !

    fijne week! tot gauw! gr,Marja

    BeantwoordenVerwijderen