zondag 2 maart 2014

62 Portret

Brocante Koeiensteyn Rockanje 

Portret

Ze is volwassen geworden, ik ken haar al jaren. Toen ik haar voor het eerst zag als leerling was ze nog verlegen en moest nog veel leren. Ik ken alleen de verhalen over haar ouders, zus, broer, haar vriendinnen en vriendjes. Maar zij heeft mijn vader nog gekend en ook met mijn moeder heeft ze een goede band.

Ik zie haar vaker dan de meeste van mijn familieleden.

Door de jaren heen zijn haar interesses veranderd. Maar haar karakter is nog steeds hetzelfde. Ik heb haar zien veranderen van een ietwat verlegen jonge meid in een jonge vrouw met een brede belangstelling.

Zaterdag sprak ik haar weer en voor mij keek ik in het gezicht van een volwassen vrouw. Ik vergelijk haar maar even met een boom die door de jaren heen is geworteld, in omvang toegenomen en met jaarringen die zich vermenigvuldigen.

Niet dat ze daarmee zit want het zijn juist de jaren die een mens goed staan.

Ik zie in de vrouw aan de andere kant steeds meer haar moeder en dat is waar zij trots op is. Met het klimmen der jaren gaan ze elkaar steeds beter begrijpen en waardeert ze ook steeds meer hoe haar moeder is.

Brocante Koeiensteyn Rockanje 

De hang naar vroeger, de weemoedige herinneringen aan haar jonge jaren herkent ze in de winkeltjes met Brocante die tegenwoordig de grond uit rijzen en waar zij zo van houdt. Warme herinneringen naar wat ooit was, wie herkent het niet.

Samen met de jonge vrouw, die ik al zo lang kent, bespreek ik het komend weekend onder het genot van een kopje koffie en de vrouw aan de andere kant zit er net zo gezellig bij. Wat de jonge vrouw en ik gemeen hebben is het genieten van het leven, gezelligheid staat hoog in het vaandel.

Het is een relaxte zaterdagochtend en elke zes weken zien we elkaar weer, tegenwoordig hooguit drie kwartier. Dan maken we een nieuwe afspraak en nemen afscheid en met de haren in de wind stap ik naar buiten.

Sommige mensen hebben er een hekel aan en zitten er op hete kolen. Maar ik zie een bezoek aan de kapper bij Andy's altijd als een time out en geniet daarvan.

Brocante Koeiensteyn Rockanje 

Blog in het Spotlight:

Bij Vintage- House kun je zien hoe mooi oud met nieuw is te combineren.

Sophie van Sophie Sweet Vintage  heeft voor de liefhebbers weer de agenda geplaatst met de komende Crafty markten in Nederland en in België.

Doordenker:
Koester de herinneringen, maar blijf niet in het verleden hangen.

Liefs
Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn blog volgen door rechts
op de link: “Mijn blog volgen” te klikken.
Een reactie op mijn blog hieronder stel ik zeer op prijs.


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi portret! En wat een mooie collages van Koeiesteyn! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zulke afspraakjes heb ik ook regelmatig en geniet er altijd van !
    wat een prachtige foto's allemaal weer, fijne week lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar en een leuke spannende ontwikkeling in de eerste alinea; zo van.... over wie heeft El het? Herkenbaar want ik hecht ook zeer veel waarde aan mijn afspraakjes, bij mij om de 5 weken!! Heerlijk vind ik het en ervaar het als verwennerij. Kopje koffie, lekker bijkletsen en vooral bij het afscheid tevreden in de spiegel kijken naar het altijd goede resultaat. Bijzonder is die van mij ook, want zij is zelfs 2 keer bij mij thuis op de koffie geweest en tevens voor de 5-wekelijkse beurt, tijdens mijn revalidatie heupprothese!

    BeantwoordenVerwijderen