zondag 10 augustus 2014

86 Natuurlijk

De rozen van Appeltern

Natuurlijk

De regen klettert naar beneden en alles staat open, het is zomer en ik geniet. De regen is goed voor de natuur, de grond begon al scheuren van droogte te vertonen. Na al dat mooie weer heb ik geen bezwaar tegen een paar regenachtige dagen.

Ik was deze week in Appeltern in de Betuwe en bezocht de bekende Tuinen van Appeltern. Ik was er nooit geweest maar ik kan u uit de grond van mijn hart zeggen dat ik het geweldig vond. Het is er een eldorado voor tuinliefhebbers en je vind er een regenboog aan bloemen en planten.

Het roze van Appeltern

Samen met drie van mijn gepensioneerde ex-collega’s bezocht ik de tuinen. Drie dames met een tuin en ik heb er geen, maar hou er wel van. Het werd natuurlijk een fantastische dag, er werd gelachen, gekletst, herinneringen op gehaald en natuurlijk volop over bloemen en planten gepraat.

Die dag kwaakten niet alleen de kikkers in de Tuinen van Appeltern.

Romantiek in Appeltern

Het zal u niet ontgaan zijn dat ik graag op pad ga met mijn camera en dus waren de tuinen ook voor mij een eldorado. Ik knipte het ene na het andere mooie plaatje en kwam dan ook thuis met honderden foto’s en de één was nog mooier dan de andere.

Het weer was wat wisselvallig maar over het algemeen viel het mee en het mooie was dat de regen een extra dementie aan mijn foto’s gaf. De rozen werden nog mooier doordat de regendruppels er als glimmertjes op bleven liggen.

Marokkaanse tuin in Appeltern

Aan één dag heb je niet genoeg om alles te bekijken en dus moet ik er zeker nog een naar terug. Dat werd de volgende dag ook nog eens bevestigd tijdens mijn bezoek aan het Bostheater in Amsterdam. Daar kwamen ook de Tuinen van Appeltern ter sprake en in de herfst en met Kerst zijn de tuinen ook de moeite waard om te gaan zien en dus moet ik nog eens terug.

Hoezo, het Bostheater in Amsterdam vraagt u zich af?

Alweer vijf jaar geleden speelde ik vier weken lang op de Maasvlakte in de locatie voorstelling “Don Quichot” samen me vele anderen beleefden wij op die wonderlijke plek onder de windmolens een zomer om nooit te vergeten. Dat schept een band en in de jaren daarna ontdekten wij het Amsterdamse Bostheater waar elk jaar in de open lucht, al dertig jaar, voorstellingen worden gespeeld.

Het is altijd weer een hartelijk weerzien en dit jaar dus een lustrum. Het leuke aan ons weerzien bij het openluchtvoorstelling is de picknick die eraan vooraf gaat.

Ooit zag ik Romeo en Julia in een openluchttheater aan de Atlantische kust in Engeland. De Engelsen picknickten daar ook voorafgaand aan de voorstelling met veel stijl en in de pauze werd het dessert genuttigd. Destijds vond ik dat fantastisch om mee te maken bij de ondergaande zon.

Engelse tuin in Appeltern

Ook in het Amsterdamse bos wordt in het openluchttheater traditioneel gepicknickt, de Engelse flair ontbreekt weliswaar, maar het heeft iets bijzonders. We toostten op ons lustrum en genoten van het lekkers dat we hadden meegenomen en bij het vallen van de avond vloog er een grote uil over alsof hij de voorstelling aankondigde.

De voorstelling “De Laatste Zomer” (vrij naar Goldoni) was fantastisch, een hilarische komedie met hier en daar slapstickachtige scenes en er werd ook nog eens prachtig in gezongen.

Deze openluchtvoorstelling “De Laatste Zomer” is nog te zien tot en met 6 september 2014.

Na de voorstelling liepen we gezamenlijk door het donkere bos naar de auto om daar afscheid te nemen. Ergens heb ik gelezen dat bij elk afscheid herinneringen worden geboren en dat is pure waarheid.

Het Amsterdamse Bostheater

Doordenker:

Geen doel is te ver, als je plezier hebt in wat je doet.

In het Spotlight:

Er is nog zoveel te zien deze zomer in en rond Rotterdam en dus vermeld ik deze keer wat happenings of anders gezegd “Happy-nings”.

Zet je mooiste hoed op en neem je picknickmand mee op 24 augustus 2014 naar de Dag van de Romantische Muziek, Het Park (bij de Euromast) Rotterdam en beleef het leukste festival van Rotterdam.

Een avondje buiten bios beleef je van 13 t/m 31 augustus 2014 in het Museumpark tijdens de Rotterdamse Pleinbios. Neem je stoel mee en trek iets warms aan want de avonden worden al frisser.

Op zaterdag 30 augustus 2014 is de 12e editie van het Veerhavenconcert een uniek openluchtconcert in de sfeervolle, historische Veerhaven in Rotterdam.

Het jaarlijkse Spijkenisse Festival in Spijkenisse vindt dit jaar plaats van vrijdag 29 t/m zondag 31 augustus 2014 Spijkenisse Festival.

En voor diegene die niet in de buurt van Rotterdam wonen heb ik een Landelijke evenementenkalender gevonden. Want er is overal in het land veel te doen.

Blijf vooral niet thuis achter de TV, PC of wat dan ook zitten, want er is nog zoveel te beleven.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.
U kunt mijn Blog blijven volgen door rechts op de link "Volgen" te klikken.

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheid, die tuinen in Appeltern... Alles ziet er heel mooi uit. Maar ook je uitje naar het Amsterdamse Bos is super geweest. Moet wel heel mooi zijn, zo'n voorstelling in een openluchttheater... Okee, je bent afhankelijk van het weer, maar zo te zien was dat geen probleem... lekker en picknick erbij... super hoor... genieten!
    Ook heel leuk dat je altijd van die leuke uitgaan-tips erbij vermeld...
    Ik wens je een heel fijne avond, en een super mooie nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reaktie Mirjam en een openluchtvoorstelling moet je zeker eens ervaren , want het is echt heel bijzonder. Misschien is er ook iets bij jou in de buurt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I just found your blog and it's perfect... you have beautiful photos here!

    BeantwoordenVerwijderen