zondag 3 augustus 2014

85 Vreemd

De Van Baerlestraat in Vlaardingen

Vreemd

Ik heb nog 12 bladzijden te gaan en dan kan ik het boek sluiten. Twaalf werkdagen nog en dan begint mijn nieuwe leven. Want afscheid is de deur naar de toekomst.

Het is een vreemd idee om straks in vrijheid te gaan en staan waar ik wil. Als je het leven als een reis ziet dan is er steeds weer iets nieuws te ontdekken en de grote ontdekkingsreiziger Darwin zei ooit: “Wie wil overleven, moet zich aanpassen.”

Ik denk dat ik geen moeite zal hebben met het aanpassen aan mijn nieuwe leven. Er is nog zoveel te ontdekken en er zijn nog zoveel paden te bewandelen.

Ik heb ook deze week weer iets bijzonders ontdekt en weer zal men mij vragen, hoe weet jij toch al die leuke plaatsen, festivals, marktjes of wat dan ook te vinden. Maar daar heb ik eigenlijk nooit een antwoord op, gewoon met open vizier het leven tegemoet treden denk ik.

Een wonderlijke plek "De Vreemde Vogel"

Samen met een vriendin ging ik op pad naar Vlaardingen en dat is hemelsbreed niet ver. En ook al had ik gekeken waar het precies was, was het toch nog even zoeken. De Van Baerlestraat in Vlaardingen bleek midden in een woonwijk te liggen en verrassend genoeg vonden wij aan het eind van de straat wat we zochten.

Midden in die woonwijk een mooi smeedijzeren hek en een boerderij op de grens van Midden Delftland. Een bijzondere plek “De VreemdeVogel” aan de rand van een golfterrein, het is een Buitenhotel met een heerlijk Tuinterras en je kunt er heerlijk wandelen. Maar het is niet zomaar een Buitenhotel.

Je kunt er overnachten in een Container met Raket of in een Vliegtuig. Maar ook in een Zigeunerwagen als een ware Mammaloe of in een Reuze Vogelhuis als vreemde vogel. Je valt er van de ene verbazing in de andere.

Idyllische plekjes midden in een woonwijk in Vlaardingen

Er is een moestuin en loslopende kippetjes, wat geitjes en schapen. Kortom een klein paradijsje, waar je heerlijk kunt genieten van een hapje en een drankje. Deze wonderlijke wereld is een fantastisch leuke plek om eens naar toe te gaan. 

Het lied dat Esther Groenenberg maakte over VreemdeVogels moet je zeker even beluisteren en het zijn vreemde vogels die het lied zingen.

En zeg nou zelf, wie wil er nou niet af en toe een vreemde vogel te zijn.

Het leukste aan “ontdekkingsreizen” is juist het vreemde, onbekende dat je daarbij tegenkomt en daarvoor zijn ellelange reizen absoluut niet nodig.

Ook in de komende week heb ik verrassende afspraken gemaakt, maar daarover schrijf ik de volgende week.

Verrassend is het zeker en zo dicht bij huis

Doordenker:
Het heden is net zo raadselachtig als de toekomst.

In het Spotlight:

Ik vind het Keetje van Lien ook altijd een leuke plek en nu laat ze ons meegenieten van haar vakantie gevoel thuis.

Ik zag dat Eline Pellinkhof ons haar agenda 2015 al laat zien en die ziet er weer als altijd veelbelovend uit.

De agenda voor de leukste Crafty markten vind je bij Sophie Sweet Vintage en noteer 24 augustus alvast in je agenda voor de volgende Swanmarket in Rotterdam.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen
door rechts op de link "Volgen" te klikken.

Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

2 opmerkingen:

  1. Hallo happy Earl Grey (mijn lievelingsthee :)) Wat lief dat je me noemt op jouw blog! Bij jou ziet het er ook erg gezellig uit, ik ga je volgen hoor! Happy summertime!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie Lien en ik wens je ook een fijne Zomer thuis!

      Verwijderen