zondag 10 september 2017

243 Bomen






Achter mij een week met hindernissen en daar wordt een vrije vogel als ik niet vrolijk van. Maar er zijn ergere dingen en er bleef genoeg tijd over om eens lekker ouderwets te bomen.

De afgelopen weken ondervond ik steeds vaker ellende bij het gebruik van mijn laptop, het Wifi-signaal viel steeds weg en ik kan jullie wel vertellen dat dat niet goed is voor je humeur. Een leek als ik denkt dan altijd als eerste aan eigen onhandigheid, twijfel slaat toe, maar uiteindelijk ben ik een paar weken geleden maar eens gaan bellen. De dame aan de lijn, hoewel die omschrijving tegenwoordig ook niet meer klopt. Of ze moet daadwerkelijk aan het lijnen zijn geweest, maar nu dwaal ik af en omschrijf het anders.


Het Park, Rotterdam


De dame van de helpdesk vertelde mij dat ik waarschijnlijk op een overbelast kanaal zat en nadat ze mij met een ander kanaal verbond leek het erop dat het goed bleef gaan. Maar helaas de problemen bleven, hoewel iets minder, herhaald terugkomen. Dus maar weer gebeld, toen werd mij verteld dat het mijn signaal heel zwak was, mmm…

Zelf vind ik mijn signalen altijd wel sterk, maar goed ook dat is een ander verhaal.

Afgelopen maandag zat ik aan huis gekluisterd, de Wifi-man kwam. Er was een duidelijke afspraak gemaakt, maar toch ben ik dan anders thuis dan normaal, je wacht en dat is voor een vrije vogel ongemakkelijk. Ik dook die maandagochtend al vroeg in mijn foto-collectie voor een item voor mijn volgende blog, daar had ik geen Wifi voor nodig.


Park Villa Gorghese, Rome


Al scrollend door de jarenlang gemaakte foto’s kwam ik veel foto’s van stadsparken tegen. Ik heb iets met bomen, bomen in de vrije natuur, maar ook bomen in oude stadsparken. Van die parken waar mensen in een drukke stad in alle rust tot zichzelf komen, picknicken met de hele familie of gewoon heerlijk een boek lezen.

Ik weet niet of jullie die tik herkennen, maar ik heb iets met die oude bomen die buigen als stokoude reuzen of achteroverleunen en hun verhalen kreunen.

Ik ga niet zover dat ik met bomen praat, maar er zijn ook mensen die dat doen. Misschien vinden zij nergens anders een luisterend oor of dulden ze geen tegenspraak, Wie zal het zeggen, leuke woordspelling, misschien zeggen die bomen het wel.


Rome (naam stadspark onbekend)


De bel ging toen ik door Rome dwaalde en de Wifi-man trad binnen om mijn kanalen door te meten. Wat ongemakkelijk keek ik toe. De man zei niet veel en tuurde op zijn draadloze meetapparatuur er werden wat draadjes verbonden en de uiteindelijke conclusie, verouderd. Tja leeftijd gaat meewegen, dat geldt voor alles. De router werd vervangen, de klus was geklaard en ik zwaaide de Wifi-man met een brede glimlach uit.

Ik zwierf deze week door de stadsparken van Amsterdam, Rome, Londen, Praag, Malaga en natuurlijk Rotterdam. Het was nog niet eenvoudig om de juiste foto’s te kiezen voor mijn collages voor deze week. En ik realiseerde mij dat de techniek nog te wensen overlaat, het is jammer dat ik de verschillende geuren inclusief geluiden per stad er niet bij kan voegen, want ook die is per stad anders.


Park Buckingham palace, Londen


Na de Wifi-man kwam de dag erna de schilder, een boom van een kerel. Een schildersbedrijf is hier de volledige buitenkant van het appartementencomplex aan het schilderen, maar voor de draaiende ramen moet je thuis zijn, die worden vanuit huis geschilderd, dat is natuurlijk ook veel mooier, dus dat was de volgende hindernis van de afgelopen week. De vers geschilderde ramen moesten een aantal uren open blijven staan en ik kon de deur niet uit.

De volgende ochtend begaf de douchekop het, ineens spoot het water alle kanten op, ik belde ik de loodgieter en natuurlijk was ik blij dat hij diezelfde middag kon komen met een nieuwe douchekop. Hoewel ik daarmee weer een hindernis kreeg opgeworpen en je zou denken, alle dingen komen in drieën. Maar de volgende dag zou ook de rookmelder nog worden vervangen, die afspraak had ik al een keer verzet en dus ging ik ook die vierde dag in de wachtstand.


Stadspark Malaga


Maar voordat jullie echt medelijden met mij gaan krijgen, kan ik jullie vertellen dat ik ook nog gezellige afspraken had staan en lekker kon bomen over wat was, wat is en over wat nog gaat komen. Zag ik de film waarover ik vorige week schreef, ging ook nog lekker uit eten, ik begon aan een nieuw boek waarover jullie later vast meer horen en zag sávonds o.a. het heerlijke ontspannen programma: Hello Goodbye, terug op de buis.

Ook dat laatste is een achterhaald gezegde, er is geen buis meer te bekennen in de huidige kijkkast, die nog wel tv genoemd mag worden.


Stadspark Praag


En terwijl ik dit alles schrijf, bedenk ik dat er veel hindernissen waren deze week. En hoewel er veel bomen op de weg lagen, was er toch nog genoeg ruimte om te genieten. Je kunt er moeilijk over doen, maar het is maar wat je er zelf van maakt en hoe je het bekijkt.

De ramp die orkaan Irma veroorzaakte, dat is pas een hindernis waarover je mag klagen. Ik hoop dan ook dat jullie iets overmaken aan het Rode Kruis (klik) op giro 5125 voor de getroffenen van die gigantische ramp.


Welk stadspark is jou bijgebleven en waarom?


Doordenker:

Pieker niet … het loopt toch anders.


Vondelpark, Amsterdam


In de Spotlight:


In Rotterdam is september Parkenmaand hetgeen betekend dat in alle parken van Rotterdam el iets te doen is. Workshops, wandelingen, yoga in de buitenlucht, er is werkelijk van alles te beleven. Kijk voor het volledige programma op de site.


Als je een kattenliefhebber bent dan mag je deze tentoonstelling niet missen. Cat Love is in de Kunsthal te zien van 6 september t/m 14 januari en is zowel voor jong als oud een aanrader.


Nog een aanrader voor kattenliefhebbers, de film Kedi (klik voor de trailer) is een aandoenlijke en knuffelbare documentaire over het kattenbestaan in Istanboel. Kedi is nu te zien in mijn favoriete filmhuis, Lantaren Venster in Rotterdam, maar vast ook bij jullie in de buurt





Blijf positief, geniet van het leven en deel je geluk.

Liefs,

Elly Embregts
©Happy Earl Grey




Waardeer je mijn wekelijkse blog? Deel dan de link!

7 opmerkingen:

  1. Het leek de Wet van Murphy wel bij jou deze week, maar nu kun je er weer even tegen.
    Prachtige foto's opnieuw!
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net ook een bericht geschreven over een hindernisje en het is net wat je zegt, allemaal niks vergeleken bij de ramp die de orkaan Irma heeft veroorzaakt en nog steeds ellende brengt.
    Mooi die parken. Wij hebben een herinnering aan het park in Malaga, toen we naar boven keken naar de mooie bomen begonnen een stel vogels net te poepen. Daar waren we niet blij mee maar het park was mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee, wat je nu allemaal verteld is volkomen nieuw voor mij. Kanalen die niet sterk zijn, zwakke signalen, doorlichten. Kan dat allemaal ook? Het duizelt me even.......

    Jouw signaal is supersterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is het ook of alles dan tegelijk tegen zit, en is even relativeren heel verstandig. Wel knap als je dat kunt op zo'n moment :)
    Het heeft in elk geval wel een mooie reeks foto's opgeleverd. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tja geen wifi, dan staan we meteen op onze achterste benen hé, 't is toch wat, :-)

    in Utrecht bij de dom ligt een heel mooie binnentuin, en daar was ik altijd erg gek op toen ik daar woonde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een weekje... Verplicht thuisblijven omdat er iets gerepareerd wordt vind ik ook irritant. Je voelt je ook minder vrij in je eigen huis en je zit er aan vast..
    Maar soms kun je er echt niet omheen. Fijn dat alles nu weer naar behoren werkt!
    Heerlijk om in je eigen foto archief te duiken hè...

    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elk nadeel heb ze voordeel zeggen ze toch? Lijkt me heerlijk zo verplicht thuis moeten wachten op allerlei klusjesmannen. En ondertussen door je foto's bladeren en mooie thema's verzinnen. Ik woon aan een prachtig park maar Rotterdam heeft er nog veel meer mooie. Favoriet in Central Park in NY, ik hoop er snel weer eens te kunnen wandelen en fietsen. Maar anders ga ik lekker naar het Kralingse Bos:)

    BeantwoordenVerwijderen