maandag 28 januari 2013

4 Zou "onze" Trix ook ..........???



Zou onze" Trix ook..........???

Wie had kunnen denken dat deze week zo gedenkwaardig zou beginnen. Nog nooit is de aankondiging van het afstand doen van de troon zo nauwkeurig te volgen geweest. Natuurlijk kun je de TV aanzetten en op de bank gaan zitten en kijken naar de “Buis”.

Maar je moet met je tijd mee!

In 2013 Twitter je met elkaar en geeft iedere burger publiekelijk zijn mening op Facebook of waar dan ook. Vrijwel direct na de aankondiging van de RVD dat om 19.00 uur “onze” Trix ons zou toespreken stond het Web bol van informatie. Via NOS Liveblog kon je bijna van minuut tot minuut alles volgen.

Nee, de tijd van relaxt luisteren naar wat er wordt aangekondigd is voorbij. Als je mee wil doen blijf je actief het nieuws volgen via je PC, Laptop, Tablet of je Smart. Weet je na een avondje surfen op het web alles van onze vorstin die eindelijk eens kiest voor zichzelf. Werkelijk alles is te zien, beschreven en besproken. Van de wieg tot het graf en van eigen kind tot kleinkind.

En ja, ook ik was actief tussen mijn drie partijtjes Wordfeud door aan het surfen naar alles wat ik interessant vond op deze 28e januari en ik mag wel zeggen dat ik me blijf verbazen over alles wat er te vinden is op het Web.

Wat zal “onze” Trix nou straks als oud vorstin gaan ondernemen. We weten dat zij heel creatief is en ook graag met haar tijd mee gaat. En dan zie ik het voor me. Wie weet heeft ook zij sinds kort ook een “Smart” en is zij ook de nieuwe wereld aan het ontdekken. En dat kost veel tijd weet ik uit eigen ervaring en dat geldt natuurlijk ook voor haar.

Het zou mij niets verbazen dat “onze” Trix tijdens een spelletje Wordfeud met een van haar landgenoten heeft besloten toch te stoppen met regeren en heeft gedacht het is tijd voor verandering, tijd voor de jongere generatie.

Ik zal met name dat laatste nooit op het Web kunnen vinden. Dat staat vast. Maar ik vind het wel een verrassende gedachten. Ik hoop oprecht dat “onze” Trix nog lang met haar tijd mee kan gaan.

Ik geloof dat ik vanavond in plaats van een pot Earl Grey eens kies voor een Orange Pekoe met iets lekkers.

Tip: Kies ook eens bewust voor jezelf. Dat zal je goed doen!

Lieve groet
Earl Grey


U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link te klikken.
U kunt hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik op: Opmerkingen)

4 opmerkingen:

  1. ja het was een gedenkwaardige dag !!
    ben benieuwd hoe Lex en Max het gaan doen.
    misschien spreken zij ons toe via een whatsappje
    landgenoten... mooi woord voor woordfeud trouwens!

    gr,Marja

    BeantwoordenVerwijderen