Sluikreclame
Met de tablet op schoot geniet ik vandaag van het mooie
weer. Heerlijk om na een enerverende dag rust in te lassen en weer energie op te
slurpen. Dat doet een mens goed, dat heeft een mens nodig.
Maar in het geniep besluipt mij steeds weer opnieuw
ongewenste reclame. Je vraagt er niet om maar je bent wel verplicht er steeds
naar te kijken. Ongewenste intimiteiten zijn het. Het maakt niet uit op welke
site je zit.
Zelfs tijdens kinderprogramma’s op televisie worden kinderen
belaagd met deze “ongewenste intimiteiten”.
Je maakt kinderen lekker met al wat aantrekkelijk is en vervolgens
kunnen ouders die het minder hebben in deze maatschappij hun kinderen uitleggen
dat er geen geld is om het te kopen.
Het is een wereld van motiveren en demotiveren. We kunnen
het niet gekker maken of misschien toch wel?
Op zaterdag ga ik altijd samen met mijn moeder naar de markt
en haal daar groente, fruit en natuurlijk bloemen. Want bloemen houden niet alleen van
mensen, ik kan ook niet buiten bloemen. Het waren dit keer hortensia’s en mini
gladiolen die mijn zaterdag kleurden. We drinken dan na ons bezoek aan de markt
altijd een kopje koffie en met dat mooie weer is dat natuurlijk op een gezellig
terras.
En ook op het terras en op straat ondervinden we “sluipreclame”
en niet alleen op de plastic tassen. Het zijn ook gezellige jongeren die je
aanspreken en vragen of je misschien een “gratis” krant wil en vervolgens
proberen ze je een abonnement te verkopen. Hoeveel mensen houden van dit soort
verkooptrucjes vraag ik mij herhaaldelijk af.
Op mijn vraag of het nog gekker kan ik bevestigend
antwoorden.
Thuis nam ik de lift om mijn boodschappen boven te brengen
en voor mij een jongeman met op zijn kale hoofd getatoeëerd, een e-mailadres. Was
het onverwachte reclame van een ZZP-er die in grote nood verkeerd of een
betaalde reclamecampagne?
Ik bedacht dat als het een in nood verkerende ZZP-er was, hij
bij het failliet gaan van zijn zaak, zijn haar kan laten groeien en als kalende
oude man kan er wel een enorme, brede pleister op.
Tip: Bedenk voor je ergens aan begint dat niets gratis is.
Liefs
Happy Earl
Grey
©Happy Earl Grey
U kunt mijn Blog volgen door links boven op de link aanmelden te
klikken.
U kunt
hieronder reageren zodat ik daar weer van kan leren.
(klik daarvoor op: Opmerkingen)
(klik daarvoor op: Opmerkingen)
Hoi Elly, Tja reclame te pas en te onpas, niet meer weg te denken bij alles wat je doet. Vaak hoogst irritant........., zo irritant dat je denkt dat je juist daarom een dergelijk product juist niet zal aanschaffen.
BeantwoordenVerwijderenEn toch beweren psychologen dat het invloed heeft op ons onderbewustzijn en dat wij zonder dat wij er erg in hebben worden ge-hersenspoelt.
Ik hoop voor die man met die tatoe op zijn kale hoofd, dat het zo werkt. In dat geval zou jij het emailadres nog moeten herinneren. Zo niet, El dan heeft de man een hoop pijn geleden voor niets.
Bedankt weer voor je blog........Het is zinvol om bij tijd en wijlen te filosoferen en relativeren.
groetjes
Marina