zaterdag 11 januari 2014

55 Vertrouwen



Vertrouwen

Je hebt zo van die dagen (weken) die je zo snel mogelijk achter je wilt laten. Ik wil er verder niet over zeuren, maar zo’n week had ik de afgelopen week.

De hersenhelften waren weer aardig bezig en van nature wint het negatieve meer terrein dan het positieve, als je even niet op let.

Zegt de ene helft “Het wordt helemaal niks”,dan hoor ik de andere helft zeggen “Heb vertrouwen!”

Vertrouwen, misschien is dat na gezondheid wel het allerbelangrijkste in het leven. Want zonder vertrouwen bereik je nooit je doel, daar ben ik absoluut van overtuigd. Maar ik ben me er ook van bewust dat naar mate het vertrouwen wordt bevestigd of geschaad dat van grote invloed op je leven kan zijn.

Het is kwetsbaarheid die vertrouwen haar waarde geeft.




Van heel andere order is het feit dat ik er achter kwam dat Microsoft met ingang van april 2014 het besturingssysteem XP niet meer ondersteunt. Ik heb een laptop met besturingssysteem XP en die werkt nog prima.

Microsoft bepaalt gewoon dat mijn Laptop aan vervanging toe is. Hebben wij, consumenten ook nog wat te vertellen? 

Volgens mijn informatie zal daardoor mijn Laptop steeds trager gaan werken. Ik kon er (bijna) altijd op vertrouwen dat mijn geliefde HP altijd werkte. Ik moet me gaan oriënteren. Het heeft nog geen haast maar na april……… Hoe lang kan ik dan nog op mijn kleinood rekenen? 

Mijn ene helft ziet weer allemaal beren op de weg, terwijl de andere helft de uitdaging wel wil aangaan. Ik laat het nog even rusten, komt tijd komt raad.






Blog in de spotlights:

In deze tijd moeten veel mensen met weinig rondkomen. Ik heb geprobeerd om wat bloggen in het spotlights te zetten van mensen die consuminderen. Niet omdat het zo leuk is, maar omdat het noodzakelijk is. Neem de tijd eens om die bloggen te lezen. Wellicht ben je daarna wat meer tevreden over je eigen situatie.

Ik vond de blog van Ernie die alles zelf maakt en je vind bij haar lekkere recepten voor een kleine beurs.

En als je denkt dat je het als enige moeilijk hebt, financieel gezien, dan moet je ook het blog eens lezen van Koningin Minima

Hoe het is om afhankelijk te zijn van de voedselbank lees je bij Miss Zuinig.





Doordenker: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder. (Lao Tse)

 

Liefs,
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey


U kunt mijn Blog blijvend volgen 
door rechts op de link "Mijn blog volgen" te klikken.
Ik stel het zeer op prijs als u hieronder een reactie achterlaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten