zondag 5 januari 2014

54 Opruiming



Opruiming   

Het was een mooi begin van het jaar, de kop is er alweer af en voor je het weet is het alweer Pasen. Na al die drukte vind ik het altijd heerlijk als de rust weer keert. De kerstboom zit weer opgevouwen in de doos en ook in huis is het weer rustiger. Iedereen is aan het ruimen. Ook in de winkels is de grote opruiming begonnen.

Het is wetenschappelijk aangetoond, opruimen schept ruimte in het hoofd. Het geeft je rust en ruimte en je omgeving is een afspiegeling van je innerlijk.



Ik heb er een persoonlijke traditie van gemaakt. Zodra het nieuwe jaar er is, de kerstboom het huis uit en de tulpen erin. Heerlijk ik ben nou eenmaal een lentekind. Kortom het huis is weer blingbling en zoals je kunt zien aan de foto’s ben ik helemaal los gegaan op de bloemen.

Ook dit weekend kon ik helemaal los in Het Nieuwe Luxor en ook dat maakt voor mij dat het jaar alweer erg leuk is begonnen. In het afgelopen najaar had ik mij aangemeld voor het figureren in Baantjer in het Theater en ik was geselecteerd. Dit weekend was het zover mijn eerste ervaring met de cast van Baantjer samen met 7 andere figuranten.



Het werd de rol van nieuwsverslaggeefster en samen met mijn cameraman gingen we het publiek tijdens de pauze tegemoet. Geheel in de stijl van de Cock met C.O.C.K.

En ik kan u niet vertellen hoe het precies ging maar wel dat ik weer een heerlijke tijd had in het theater en dan ook nog in Het Nieuwe Luxor “het” theater van Rotterdam. We speelden zaterdagavond en zondagmiddag.

Toen wij, de figuranten het theater na de voorstelling verlieten door de artiestenuitgang stonden daar ook nog een paar mensen bij de deur voor een handtekening. Gewoon doen is mijn remedie altijd en zo stonden wij daar als Vips handtekeningen uit te delen. Zo grappig!

Ik kijk al uit naar de volgende uitdaging in Vlaardingen en Schiedam en wie weet dan als brigadier van Politie.

In de komende week staat ook veel te gebeuren en dat zal voor mij persoonlijk toekomstbepalend zijn. De week zal op zijn zachts gezegd bol staan van emotie. Maar het leven bestaat nou eenmaal niet uit alleen hoogtepunten.



De kwaliteit van je leven hangt niet af van wat er met je gebeurt, maar hoe je er op reageert. Aan het eerste kun je niet zoveel doen, aan het tweede alles.

Omdat mij de tijd ontbreekt deze keer geen blog in de spotlights.

Tip: Blijf met beide benen op de grond en denk na, ook als het even tegen zit.

Liefs,
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey


U kunt mijn Blog blijvend volgen 
door rechts op de link "Mijn blog volgen" te klikken.
Ik stel het zeer op prijs als u hieronder een reactie achterlaat.


4 opmerkingen:

  1. fijn dat Baantjer zo leuk was ! en sterkte deze week ,ik denk aan je <3

    lieve gr ,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a lovely blog you have and beautiful pictures...just love it!
    Have a great week, take care...
    Titti

    BeantwoordenVerwijderen