zondag 18 mei 2014

73 Zomerdag



Zomerdag

Je hebt zo van die dagen dat alles meezit en zaterdag was zo’n dag. Een leuke afspraak, gezellig gezelschap, een toplocatie en het weer had niet beter kunnen zijn. Mijn besluit van een week of twee geleden heeft mijn leven een stuk lichter gemaakt en daardoor kan ik ook weer meer genieten van de dagelijkse avonturen.

Een aantal weken geleden besloten we om samen met mijn nichten te gaan High Teaen. We hadden het daar vaker over gehad maar het was er nooit van gekomen. Er werd een datum gepland en een locatie gevonden en zaterdag was het zover.

Het was jammer dat we niet helemaal compleet waren en daar kun je lang of kort bij blijven stilstaan. Maar hoe groter de groep, hoe moeilijker het is om een datum te vinden waarop iedereen van de partij kan zijn.

Op die zomerse zaterdag in mei stonden we vroeg in de middag bij het SS Rotterdam aan de kade in Rotterdam Katendrecht. Glanzend in de zon lag: “The Grand Dame” op ons te wachten. Lopend over het schip en zeker bij zulk mooi weer krijg je het ultieme vakantiegevoel.



In 1958 werd het SS Rotterdam met een groot galadiner gelanceerd door Koningin Juliana het was de trots van de Holland America Line. Het schip voer van 1959 tot aan haar laatste pensioen in 2000. En uiteindelijk is het na veel negatieve ontwikkelingen toch een succes locatie in Rotterdam Katendrecht geworden.

Het oude Katendrecht is door de jaren heen een hippe trendy wijk geworden in Rotterdam. Je kunt de sfeer zoals het vroeger was nog terug vinden in de liederen over Katendrecht. Het is nu een wijk met leuke restaurantjes met klinkende namen geworden, namen die verwijzen naar die tijd van toen. Zoals o.a. De Matroos en het Meisje of wat dacht u van De Zeeuwse Meisjes

Op het SS Rotterdam werden we verwacht in Captains Lounge voor de High Tea. Zeven vrouwen, de een druk kwebbelend en niet te stoppen en de ander stil genietend. Er werd gelachen, gezongen voor een ander tafeltje, foto’s geschoten, herinneringen opgehaald en vakanties doorgesproken en dat alles onder het genot van thee met lekkers.

Het was een eenvoudige High Tea, maar het was al met al een zeer geslaagde middag die we zeker nog eens overdoen, in het najaar en dan weer op een opvallende locatie in Rotterdam.



Doordenker:

Vijf eenvoudige regels tot geluk:
Zuiver je hart van haat
Bevrijd je geest van zorgen
Leef simpel …
Geef veel en verwacht weinig

Blog in het Spotlight:

Wat je op een echte cruise beleefd kun je lezen bij Lia van House of Seasons in Rotterdam en haar reisfoto's zijn echt prachtig.

Een andere mooie locatie in Rotterdam is het vernieuwde terras bij het Wereldmuseum kijk maar eens op de site van Jolanda van RotterdamTrough my Lens. Voor mij een plek die ik zeker eerdaags ga bezoeken.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen
door rechts op de link "Volgen" te klikken.

Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

10 opmerkingen:

  1. He wat lief dat je mijn blog hebt genoemd en ook die van mijn vriendin Lia. Gezellig dat we samen in jouw post mogen:) Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAT LEUK!!!! zoals Jolanda (mijn blogvriendin) al zegt, wij samen genoemd in jou leuke blog!
    Dankjewel!
    Ik was donderdag avond ook op de SS Rotterdam, we hebben daar even wat gegeten met mijn moeder,om het cruisen nog een beetje vast te houden!
    We hebben ook al eens gelogeerd op de SS Rotterdam is ook een aanrader!
    En voor je volgende High Tea in Rotterdam heb ik een hele goeie tip, Madame Masette op de Oudedijk (vlakbij mijn winkel) ECHT een aanrader!!!!!
    En dan ook even bij mij langs komen natuurlijk :)
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook al eens overnacht op het SS Rotterdam en dat was erg leuk. Maar bedankt voor de tip ik ga dat zeker onthouden voor een volgende keer en al sj e open bent kom ik zeker langs.
      Groetjes El

      Verwijderen
  3. wat een mooie en heerlijke dag , ik hoop dat je er nog lang en met plezier aan terug denkt

    lieve groet , Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaan we zeker doen Marja groetjes en tot snel.
      Liefs El

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijk verhaal, net of ik erbij was . Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen