zondag 28 december 2014

108 Winterwit

Winterwonderland

Winterwit

Ik huppel het jaar bijna uit en kijk terug met een heel goed gevoel. Het was voor mij een jaar van belangrijke beslissingen. Daardoor heeft mijn leven in 2014 een nieuwe impuls gekregen, de energie stroomt weer. Ik ben uit mijn cocon gekropen en ben daardoor weer mens geworden en volledig mijzelf.

Deze kerst werd ik me ook bewust van hoe betrekkelijk alles is. Het waren heerlijke kerstdagen en alles liep op rolletjes. Mijn moeder had het naar haar zin en dat was fijn. Maar er was ook een scherp randje, want nu de herinneringen en gedachten steeds meer vervagen, zal de kerst er volgend jaar zeker anders uitzien. Die gedachten overvielen mij, maar dat is wel de realiteit.

Winterwonderlijke wezens

Mijn leven is in een stroom versnelling gekomen en nadat ik vier maanden geleden afscheid nam na 46 jaar werken, was dat echt even wennen. Maar nu heb ik meer ruimte voor mijn taak als mantelzorger en bovendien heb ik nieuwe collega’s en een baan die helemaal bij mij past. Mijn grote passie voor theater heeft een plek in mijn leven gekregen.

Het bloggen heeft mij ook bewuster gemaakt, het is na 2 jaar bloggen een uitlaadklep geworden. Niet alleen heb ik daarin voor mijn foto’s een podium gevonden, ik kan er ook mijn persoonlijke avonturen in kwijt en daarnaast ook mijn frustraties en ervaringen.

Trendy en industrieel de wijk Katendrecht in Rotterdam
Mijn motto in mijn werk was altijd “Delen is helen” en in delen zit de kracht die je soms nodig hebt. Hoewel er tegenwoordig in de media ook respectloos met delen wordt omgegaan. Maar helaas is dat tij waarschijnlijk nooit meer te keren. 

Samen met mijn nieuwe collega’s bezochten we voor een Eindejaar-lunch op Katendrecht in Rotterdam, Kantine Walhalla en Theater Walhalla. Natuurlijk kende ik die plek en de oprichter Harry Jan Bus. Maar toch voelde het dit keer anders, dit is nu mijn nieuwe leven. 

Helemaal vrij en op mijn plaats ga ik het nieuwe jaar tegemoet en ik kan met een glimlach terugkijken op een avontuurlijk jaar.

Fotogeniek Walhalla op Katendrecht Rotterdam

Voor wat betreft het trendy Katendrecht met o.a. TheaterWalhalla, Kantine Walhalla, de Fenixloods, de Foodfactory en de horecagelegenheden met poëtische namen, ontdekte ik tijdens die lunch ook dat héél véél mensen deze wijk nog niet hadden hervonden. Ik hoop dat daar in 2015 verandering in komt want voor mij is Katendrecht (waar in 1898 mijn grootmoeder werd geboren) met zijn industriële, trendy bouwwerken een stukje Rotterdam om van te houden.

Theater Walhalla klein, fijn en vol humor.

Een witte kerst is het niet geworden. Maar het laatste stukje van 2014 heeft zich toch nog getooid in een winterwit galakleed. De zon schijnt en de lange schaduwen sieren het sneeuwkleed dat zich buiten heeft gevormd. Ik ben klaar voor het feest van oud en nieuw en ga het nieuwe jaar met energie tegemoet.

Winterwit in eigen dorp

Doordenker:

Waar geen geloof is in de toekomst, is vertrouwen onmogelijk.

In het Spotlight:

Op 10 januari 2015 is er in de Kantine Walhalla een preview van voorstellingen van het komende seizoen te zien. Maar liefst 6 voorstellingen presenteren zich die avond. Maar wees snel met reserveren er is maar één voorstelling, kijk op Theater Walhalla voor de bijzonderheden. 

Voor de filmliefhebbers een tip, van 21 jan. t/m 1 febr. is het Internationale Filmfestival Rotterdam noteer de data alvast in je agenda en houdt de site in de gaten voor de programmering.

Op zoek naar mooie sneeuw foto’s kwam ik terecht bij de Vogelbescherming. Op de site van de Vogelbescherming kwam ik het recept tegen voor vetbollen voor vogels. Is dat niet een leuk idee om in de kerstvakantie te maken? Vul oude gezellige kopjes met het mengel en hang de bomen in uw tuin er vol mee. Ik weet zeker dat daar dankbaar gebruik zal worden gemaakt.

Wees voorzichtig met die gladheid en sneeuw en mijn wensen aan u, gezondheid, geluk en vooral een energiek 2015.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen
door rechts op de link "Volgen" te klikken.
Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Elly,
    Wat een heerlijke terugblik en inkijk in je beweegredenen voor het bloggen... Ik heb het zelf ook zo ervaren in de 3,5 jaar dat ik al blog. Ik kan er ook zoveel in kwijt, mijn gevoel voor mooie dingen en mijn foto's plaatsen zich bij wijze van spreken zelf in de teksten... Heerlijk vind ik het nog steeds...
    Je doordenker vind ik weer een heel mooie... en de vetbollen ga ik ook maar eens maken denk ik, ik plaats van ze altijd maar te kopen...
    Ik wens je een fijne avond en alvast een heerlijke jaarwisseling en alle goeds voor 2015,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Positiviteit maakt ieder leven groter!
    Dat ik 2015 weer veel van je mag horen en/ of zien

    BeantwoordenVerwijderen