zondag 12 augustus 2018

284 Leven






De temperatuur is inmiddels zeker gehalveerd, hoewel de warmte in huis nog blijft hangen. Conclusie na al die warmte, mijn lijf gaat absoluut niet beter functioneren op extreme zonne-energie. In tegendeel, ik kom voor mijn gevoel nu pas weer tot leven.

Mijn energie gaat juist bij mindere temperaturen weer stromen.


Fladderaars


Ik zag deze week treurige beelden vanuit Australië, waar het al ruim een jaar niet meer heeft geregend. De gefilmde schapenboer ziet daar dagelijks schapen sterven van de droogte. Wat een ellende en niemand kan daar iets aan veranderen. Wat valt er hier in ons kleine landje te klagen, in vergelijking met die Australische beelden.

In de wereld van kruipers en kriebelaars lijkt het weer geen enkele invloed te hebben. We staan er niet vaak bij stil, maar wij zijn echt de sterkste niet op aarde.


Kille kruipers


Ik denk dat ik nog nooit zo blij met regen ben geweest en dan heb ik nog niet eens een tuin. En tussen de buien door is het nog steeds heerlijk weer, ik kom weer tot leven. De zomer vordert gestaag, nog even en de scholen beginnen weer. Met september in zicht begint het bij mij te kriebelen, er moeten plannen worden gemaakt.

Het wordt tijd om in actie te komen en de agenda voor het komende seizoen te vullen.


Zoemers met bontjas


Er staan natuurlijk al heel wat mooie culturele evenementen en voorstellingen in mijn agenda, daar moet je altijd vroeg bij zijn. Maar er is meer, zo ga ik o.a. in september appels plukken als vrijwilliger op de zorgboerderij en start ik in diezelfde maand met een cursus Art Journaling (klik) Maar naast al dat leuks moet er ook weer meer beweging komen, dus ga ik weer starten met banen zwemmen en daarnaast is het de bedoeling om weer aan Yoga te beginnen.

En dan zijn er nog reisplannen voor de maand december, dat klink ver weg, maar dat is al over vier maanden. Ik moet nog een definitieve keuze maken, maar de richting staat wel vast, bestemming het zuiden.


Vliegende kriebelaars


Ik hoorde de afgelopen week op de digitale zender een mooi passend nummer van de Rotterdamse band De Wannabiez (klik) 

Het leven is mooi
Sta d’r effe bij stil
Soms looppie te snel
En dan missie te veel


Kleurige kriebelaar


Rotterdamse nuchterheid en als je luistert, een en al vrolijkheid, maar er zit wel wat in. 

Soms loop ik te snel, plan ik te veel en kom ik aan het eind van de week opeens tijd te kort. Maar alles is beter dan duimendraaien, dat weet ik zeker.

Alles doet er toe (klik) zingt Herman van Veen: Alles doet ertoe, ook wat er niet toe doet, dat doet ertoe. En zo is het, alles doet ertoe!


Fladderende schoonheid


Het is zondagochtend en ik reis vandaag af naar het hoge noorden, bestemming Friesland. Een uitgebreid verhaal zat er deze keer niet in, de foto’s moeten het goedmaken. Volgende week doe ik iets meer mijn best.


Wat staat er op jouw planning komend seizoen?


Doordenker:

Tijd is er niet om te doden, maar om te leven.


Glibberige springers


In het Spotlight:


Tot 26 augustus 2018 is er weer Pleinbios in het Museumpark in Rotterdam, het programma staat op de site. Als het weer meewerkt, is de openluchtbios heerlijk om eens mee te maken. Neem je stoeltje mee of huur er een en ga genieten.


Op 15 en 16 september komt voor het eerst het POW! WOW! festival naar Rotterdam. Het is ’s werelds bekendste Street art festival. Het begon ooit in Hawaï en na een aantal succesvolle edities op het eiland, breidde POW! WOW! zich uit naar locaties als Los Angeles, Taiwan, Hong Kong en Japan. Met trots dit jaar de eerste Europese editie in de stad Rotterdam. Dat mag je gewoon niet missen, dus zet het in je agenda en lees er meer over op de site.





Geniet van het leven en deel je geluk.

Liefs,

Elly Embregts
©Happy Earl Grey

22 opmerkingen:

  1. Leuke plannen heb je! Gek hè, over vier maanden is het al december. Ik kocht mijn eerste Sint-cadeautjes al. En ik las (zag het niet zelf) dat er al weer pepernoten in de schappen liggen. Tja... Veel plezier in Friesland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijd gaat snel, maar gelukkig hebben wij daar geen enkele invloed op. Groetjes

      Verwijderen
  2. Leuke plannen allemaal, vooral de cursus art-journaling! Prachtige foto's! Ik heb eindelijk ook weer een beetje energie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de zomer loopt ten einde, heerlijk dat de energie weer gaat stromen. Groetjes

      Verwijderen
  3. Leuk dat je de cursus art-journaling Gaat volgen. Ik hoop dat je over je ervaringen gaat schrijven. Vind het altijd leuk om iemands creatief proces te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de resultaten toonbaar zijn, zal ik er zeker iets over laten zien. eerst maar eens beginnen. Ik deel je interesse over het creatieve maakproces van anderen. Groetjes

      Verwijderen
  4. Wat een leuke activiteiten heb je gepland voor na de zomer, Elly.
    Ik ben nu ruim een jaar bezig met een bullet journal, waarin ik veel zentangles maak. Ook erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind Zentangle ook erg leuk om te doen. Heel relaxed en verrassend. Groetjes

      Verwijderen
  5. Weer een mooi verhaal en inderdaad tijd is niet om te doden maar om te leven. Ik ga ook vaak te snel, altijd een soort snelheidsmaniak geweest, maar wel snel en goed. Merk toch nu ik ouder word dat ik wat gas terug moet nemen om geen fouten te maken. Ben echter ook blij dat nu het weer frisser is geworden, mijn tempo ook weer is toegenomen. Heel veel plezier in Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan het einde van die mooie zomertijd krijgen we allemaal weer energie, heel fijn. Groetjes

      Verwijderen
  6. Gelukkig hier weer regen na 2,5 mnd. droogte, Zweden is ook dit jaar, getroffen. Gr. Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie, we zullen nog lang de gevolgen ervaren denk ik. Groetjes

      Verwijderen
  7. Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt in Friesland.

    Dat lijkt me nou echt een leuke cursus die je gaat volgen. Hoe kom je dat soort dingen toch op het spoor?
    Toevallig zat ik afgelopen week met het cursusoverzicht van de plaatselijke volksuniversiteit op het scherm, want ik had/heb me ook voorgenomen wat te gaan doen. Ik denk Portugees voor beginners, vind dat zo'n mooie taal en altijd handig om er iets van te kunnen als je in dat land bent.
    Fijne week, groet


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie, Wat een leuk plan om Portugees te gaan leren. Hoe ik aan die leuke dingen kom, vraag je. Ik denk dat het gewoon op mijn pad komt en ik altijd met open vizier rondkijk. Succes en groetjes

      Verwijderen
  8. hier hetzelfde hoor, al die warmte was slecht voor de spieren
    haha en in december zoek jij dus terug de warmte op, maar tegen dan zal het wellicht aangename warmte zijn
    met al jouw leuke plannen zou je wel terug eens te snel kunnen lopen, niets-doen-dagjes hier en daar invoegen zal evenwicht brengen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie, En ja er moet balans zijn en dat heb je zelf in de hand.groetjes

      Verwijderen
  9. Na deze hete zomervakantie ga ik mijn huis eens een voorjaarsschoonmaak geven. Opruimen, weg doen, ordenen en schoonmaken. En dan weer met een schone lei verder gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie, Wat een verrassend plan, de voorjaars schoonmaak. Succes! Groetjes

      Verwijderen
  10. Fijne dagen in Friesland. Niks op de planning want er komt vanzelf vanalles op ons pad. Zeker na de vakantietijd wil ik in de maand september het liefst niks in de agenda zetten, wil ik ja, maar meestal komt er van lieverlede toch weer van alles en dat is dan ook goed. Ach we zijn zo makkelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reaktie, Dat is ook de juiste manier voor een prettig leven, gewoon maar zien wat er op je pad komt. Heerlijk, geniet ervan.
      Groetjes

      Verwijderen