zondag 27 september 2015

146 Leef

Tuinen van Trompenburg


Leef

En het werd herfst, de zon scheen en het was stralend herfstweer, mooier konden we de zomer niet uitzwaaien. Voor mij stond deze week in het teken van afsluiten en opnieuw beginnen met haar woorden in mijn hoofd zette ik een punt en maakte ik een punt.

Een eerste verjaardag vieren na een overlijden is eigenlijk heel ongebruikelijk. Maar ik had het haar beloofd. De locatie voor haar 90ste verjaardag had ze zelf uitgekozen en na haar vertrek zou ik haar geboortedag vieren zoals gepland met de hele familie, nichten en neven.

Het werd een fantastische avond en de manier die ik had gevonden om haar erbij te laten zijn, werd warm ontvangen. Ze was erbij en wij genoten van een heerlijke maaltijd, van een prachtige locatie en vooral van elkaar. Haar leven werd die avond gevierd en er werd een sierlijke punt gezet achter de “Story of her live”.


Herfstkleuren Oostvoorne


De herfstzon tovert al prachtige kleuren in de natuur en elk jaar vind ik dat fascinerend. De mooiste plaatjes kun je schieten van wat in feite afsterft, van dat wat eigenlijk lelijk is genieten we nu het meest. Al schrijvend bedenk ik, dat wat lelijk is ook trendy is, denk maar eens aan Vintage en Brocante, hoe minder gaaf, hoe mooier. Is het de vergankelijkheid waar wij van houden?


Herfst bij zorgboerderij De Buytenhof


Haar laatste woorden aan mij: Leef je eigen leven, veel geluk…..

Ik mis haar, het is nog vers en het zingen in de auto is anders als je alleen zingt. Er is één lied dat wel kan horen, maar ik moeilijk kan zingen, omdat ik haar stem hoor die voor mij zingt. Het is een lied van Guus Meeuwis en we zongen het samen voor elkaar en naar elkaar:


Jou gelukkig zien

Ik zal alles voor je doen
Als je maar gelukkig bent
Ik kan alles doen en laten
Als je maar gelukkig bent

Ik kan in stilte van je houden
Je omhelzen als het moet
Als je maar gelukkig bent
De blauwe lucht herkent
Dan is alles goed

Ik wil jou gelukkig zien
Ook al is het niet met mij
Ik zie je zo graag lachen
Ook al is het niet met mij
Er zal iemand van je houden
Een liefde die jou verdient
Ik wil jou gelukkig zien

Ik zal er voor je zijn
Alle dagen van je leven
Tot er straks een ander is
Die brengt wat ik je niet kon geven

Ik wil jou gelukkig zien
Ook al is het niet met mij
Ik zie je zo graag lachen
Ook al is het niet met mij
Er zal iemand van je houden
Een liefde die jou verdient
Ik wil jou gelukkig zien

Ben ik dan helemaal tevreden
Nee liever liep ik aan jou hand
Die strijd is gestreden
Maar tevergeefs
Zolang ik leef

Ik wil jou gelukkig zien
Ook al is het niet met mij
Ik zie je zo graag lachen
Ook al is het niet met mij
Er zal iemand van je houden
Een liefde die jou verdient
Ik wil jou gelukkig zien

Ik wil jou gelukkig zien
Ik wil jou gelukkig zien


Warme herfstkleuren binnen en buiten


Leef je eigen leven, dat is niet nieuw voor mij dat heb ik eigenlijk altijd gedaan en dat is ook wat mij gelukkig maakt. Maar haar mooie woorden klinken nog vaak door in mijn hoofd en wat nog mooier is, ik heb er ook een punt van gemaakt, deze week ben ik gestart met een cursus van 12 weken.

De natuur bereidt zich voor op de winter en kleurt alles in warme tinten, maar moedernatuur kleurt de mens grijzer met het klimmen der jaren, hoewel we dat zolang mogelijk proberen verbergen verliezen we uiteindelijk de strijd. De natuur is sterker dan de mens en dat wordt vaak vergeten.

De natuur heeft binnen onze familie ook al veel terrein gewonnen, van mijn moederskant is haar generatie volledig afgereisd. Op die gedenkwaardige avond deze week, zag ik dat grijs inmiddels de hoofdkleur is binnen mijn familie. De natuur is ons aan het inhalen, maar levenslust en energie zit gelukkig in onze genen en dat vind ik een prachtige conclusie.


Herfstopbrengst


Tijdens een herfstwandeling met mijn camera overdenk ik mijn leven. Ik ben opgegroeid als enig kind van geweldige ouders en nu ben ik wees en wandel ik als Remy door de wereld het avontuur tegemoet. Maar ik heb een fantastische, warme familie die ik altijd zal blijven koesteren. Ik leef mijn eigen leven, een leven vol avontuur. Mijn hoofd zit altijd vol met ideeën en zolang de natuur daar geen vat op krijgt blijf ik plannen maken. 

Het leven is te mooi om stil in een hoekje te blijven zitten.

Omringt door al de bloemen en cadeautjes die ik kreeg, schrijf ik mijn wekelijks verhaal en ook daar geniet ik van. Bij het teruglezen bedenk ik dat jullie nog met één vraag zitten. Want de mens is nieuwsgierig, de natuur laat dat volgens mij het langst ongeschonden. Nieuwsgierigheid kan een drijfveer in het leven zijn en dat is een mooie eigenschap, mits je in nieuwsgierigheid niet doorslaat naar bemoeizucht.


Kleuren bij De Buytenhof


Ik maakte een punt deze week, door aan een cursus Aquaslank te beginnen, een cursus naar een fitter en gezonder leven. Geen lijntraject of gekke diëten, maar een cursus gezond eten in de juiste hoeveelheden onder begeleiding van een diëtiste en naast alle adviezen, Aquajogging. Ik was al aan het banenzwemmen en combineer dat nu met Aquajogging. Bijkomend resultaat moet mij een lichter en gezonder leven opleveren.

De cursus duurt 12 weken en dat betekent dat ik, als alles goed verloopt een stuk lichter naar Andalusië zal vliegen. Tengo muchas Ganas.

Leef, want zoals Youp ooit zong: Niemand weet hoe laat het is.



Hoe heb jij deze week een punt gemaakt of een punt gezet?



Doordenker:

Alleen een gelukkig mens kan anderen gelukkig maken.


Trompenburg Tuien & Arboretum Rotterdam


In het Spotlight:


Bij treurig herfstweer ga ik graag naar de film in mijn favoriete bioscoop met mijn Rotterdampas, want dat scheelt in de prijs. Filmhuis Lantaren Venster is de meest relaxte bioscoop van Rotterdam op een prachtige, trendy locatie. Een absolute aanrader op dit moment is de film Holland, natuur in de Delta (klik), een film die je op een groot doek moet gaan zien en die je niet mag missen.

  
Op 9 en 10 oktober, nemen diverse comedians uit binnen- en buitenland de Wilhelminapier en Katendrecht weer over met alle vormen en soorten stand-up comedy. Festival locaties zijn Theater Walhalla, Kantine Walhalla, Kaapse Brouwers, Fenix Food Factory en Hotel New York. Kijk op de site voor de programmering.


Maak met mooi weer eens een wandeling door de prachtige tuinen van Trompenburg aan de Honingerdijk. Deze tuinen zijn altijd onvergetelijk mooi, maar in herfstkleuren fabelachtig en onvergetelijk.


Liefs,
Happy Earl Grey

©Happy Earl Grey

5 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Ik maakte ook een punt (of een voornemen), door nu elke vrijdagmiddag vrij te maken voor mijzelf. Ik ben steeds meer gaan werken als zzp-er, maar nu mag het wel iets minder worden. Vrijdagmiddag is een vrije middag. Geen huishouden, geen werk, gewoon tijd voor mijzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik was woensdag op de Buytenhof, waar het wederom goed toeven was, maar waar ik helemaal niet let op die mooie brocante taferelen die jij zo sfeervol op de foto zet. Zou ik ook eens iets meer moeten doen.
    Een echte punt gemaakt heb ik niet deze week. Overal en nergens druk mee, maar er is gelukkig niets dat me plaagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige blog en fijn dat je de belofte aan haar zo mooi hebt kunnen waar maken !!
    en ja ik heb eigenlijk wel een punt gemaakt deze week, na 2 weken van veel pijn in de rug heb ik mezelf beloofd er meer voor mezelf te zijn ! liefs en tot gauw , Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit weer een mooi bericht. Voel mij soms ook wel net als Remi.
    Toch zit mijn hoofd ook vol met ideeën en zo meteen ga ik een daarvan uitvoeren .....
    Fijne zonnige week
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ontroerd door wat je schreef, alleen op de wereld zal jij nooit zijn. Mens en natuur nemen een grote plaats in en meer heb je eigenlijk niet nodig

      Verwijderen