zondag 29 juni 2014

79 Energie

Rozen onderweg geschoten

Energie

Als ik terug kijk op de afgelopen week dan begrijp ik niet waar ik de energie vandaan heb gehaald. Mijn leven zat weer vol verrassingen en ik besef dat ik, figuurlijk gezien een zondagskind ben.

Doordat ik twee dagen vrij had genomen begon mijn weekend al op woensdag. Mijn vrije uren moeten voor mijn vertrek, eind augustus worden opgenomen. Zo kan ik dus al een beetje wennen aan mijn aankomende vrijheid.

Ik begon dat extra lange weekend met twee collega’s op een terrasje. Collega’s die ik door het hele reorganisatie proces op mijn werk niet meer op de werkvloer tegenkom. Naar mijn mening een slechte zaak, maar wel iets van deze tijd en wat ik een zorgelijke ontwikkeling vind.

Diezelfde middag had ik een High Tea in Het Tramhuis in Hoogvliet, dat nog een verlaat verjaarscadeautje was. Het was smullen van de kleine hapjes, de kopjes thee en koffie. En na al die gezelligheid bezocht ik ook nog een openbare balletles van mijn achter achternicht, die vol trots op haar spitsen aan de bar haar oefeningen deed.

Herinneringen kwamen boven en werden opgehaald, want ook ik danste vroeger, héél lang geleden op spitsen. Het was een heerlijke dag en bruisend van energie ging ik huiswaarts.


Terras Marinahaven Almere en voorstelling Picnic van Vis A Vis in Almere

De volgende dag, had ik afgesproken met een vriendin. We zien elkaar niet zo vaak en hadden héél veel bij te kletsen en dat maakte de reis naar Almere aangenaam. Hoewel door al dat geklets zagen we Amsterdam wel van alle kanten omdat we verkeerd waren afgeslagen. Maar de stemming zat erin, het weer was uitmuntend en we hadden een leuke voorstelling in het vooruitzicht en dus hadden we niets te klagen.

In Muiden gebruikten de koffie op een terrasje aan de sluizen. In Almere aan de Marinahaven op een zonovergoten terras, waar de zeilboten tot aan de horizon aangemeerd lagen, proosten we op de vriendschap en na de maaltijd ging ons avontuur verder.


Na vier succesvolle jaren speelt Vis A Vis dit jaar de voorstelling Picnic. De voorgaande voorstellingen Hart en Silo 8 heb ik ook gezien en een voorstelling op locatie, buiten is op zich al een heel aparte ervaring. Maar Vis A Vis maakt daar jaarlijks, op het Almeerderstrand ook nog eens heel spektakel van.

Het weer was werkelijk fantastisch en de voorstelling was ook weer heel erg leuk en de lange rit heen en terug zeker waard. Het was een heerlijke dag en bruisend van energie gingen we huiswaarts.

Thuisgekomen zag ik in mijn mailbox dat ik twee bioscoop kaartjes had gewonnen voor de film “Afscheid van de maan”, een hippe film over de jaren 70. Wat een verrassing om eens een give away te winnen van een medeblogger. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen in de toekomst.


Hortensia's uit de tuin van mijn vriendin

De dag daarna bezocht ik mijn vriendin in Brabant. We gaan naar Londen dit najaar. Maar dat moet dan wel “even” worden geregeld. Plannen maken en de voorpret van leuke vooruitzichten zijn altijd leuk. In de middag ging ik bruisend van energie huiswaarts met in mijn armen een groot boeket witte hortensia’s uit haar tuin.

Toen ik ’s avonds even bij mijn moeder langs ging voor het water geven van de buitenplanten vroeg ze of ik zin had om naar de kermis te gaan. Vanaf haar terras zag ze de gillende menigte ronddraaien en dat maakte haar nieuwsgierig. Ze is bijna 89 en had zin in de kermis. Ik zelf ben geen liefhebber van de kermis, maar met een glimlach stemde ik in. Samen liepen we langs de kermiskraampjes en zij genoot en ik van haar. Nee, we gingen nergens in alleen het zien was al voldoende om haar wens te vervullen.

Thuisgekomen zong ik in gedachten:

In de Mallemolen van het leven,
draai je allemaal je eigen rondje mee
Die molen draait ook zonder jou,
je paard blijft nooit lang leeg
Dus kom draai je in die Mallemolen mee



Scheveningen: Kroonluchter in het Circustheater, het Kurhaus en terras aan het strand.

De volgende ochtend na de gebruikelijke boodschappen op de markt had ik opnieuw een afspraak. Want enige maanden geleden had ik een prijsje gewonnen in de postcodeloterij, twee kaarten voor de musical “Sister Act” en dat is voor een theaterfreak als ik niet verkeerd.

Ik had de voorstelling al eerder gezien. Maar ik ging met veel plezier nog een keer. Het weer was weer prachtig en de terrassen op de boulevard in Scheveningen lonkten, een kopje koffie hier en wat te drinken daar en na de voorstelling lekker eten aan het strand.

Vandaag op zondag is het tijd om te schrijven, even rust na al die avonturen van de afgelopen week. Ik had veel vrij deze week, maar er was te weinig tijd om te schilderen. Als dit de vrijheid is die ik tegemoet ga, dan heb ik niets te klagen.

Ik lees terug en besef maar al te goed dat ik een bofkont ben, een zondagskind en als ik de fotocollages met een glimlach maak ben ik me bewust van al het moois dat mij deze week is overkomen.


Scheveningen: Beelden aan Zee, Kurhaus, Boulevard, Monument voor omgekomen vissers, Beelden aan Zee.

Doordenker:

Ik sta even stil en dat is een hele vooruitgang. (Bertold Brecht)

In de Spotlight:

Deze week heb ik de Parade in Rotterdam gemist. Maar gelukkig trekt het Culturele Circus verder en reist het nog naar Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Kijk voor de juiste data op de site van de Parade en mis het niet.

De nieuwste agenda met Crafty Markten vind je bij SophieSweet Vintage en een bezoekje aan een van deze markten of aan allemaal, brengt je op de leukste ideeën.

Liefs
Happy Earl Grey
©Happy Earl Grey

U kunt mijn Blog blijvend volgen
door rechts op de link "Volgen" te klikken.
Een reactie op mijn Blog stel ik zeer op prijs.

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke week heb jij gehad. Allemaal leuke dingen gedaan met leuke lieve mensen.
    En je moeder trakteren op een rondje kermis is toch helemaal geweldig... dan hoef je nergens in, alleen even genieten van de beelden en de sfeer... super.
    Ik wens je nog zo'n leuke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reaktie en ik wens jou ook een heerlijke week
      Groetjes El

      Verwijderen
  2. Heerlijk toch, zomaar een week vol met leuke dingen en leuke mensen.
    En dat je moeder graag nog even over de kermis wilde vind ik geweldig.
    Ik wens je opnieuw een mooie week!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, dat zijn toch werkelijk heerlijke dagen geweest! En dat je moeder van 89 zo heel graag naar de kermis wilde vind ik prachtig. Nee, dan hoef je niet meer in zo'n eng ding, alleen kijken is al genoeg.
    Mooi hoor.
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor je reaktie en jij ook een mooie week toegewenst.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen