zondag 19 juni 2016

Vaders





Vaders

Vandaag zag ik een lief klein meisje lopen, haar handje in haar vaders grote hand. Ze keek op naar hem, naar die grote man naast haar en ze glimlachten naar elkaar. Hij was haar held, haar eerste liefde en zij was zijn kleine meisje.


Ik dacht aan mijn vader, waarvan ik tien jaar geleden afscheid nam, ik ben altijd zijn kleine meisje gebleven en hij was mijn held. Thuis zoek ik de foto op, waarop we samen staan. Dat fotootje van langgeleden doet mij opnieuw beseffen hoe waardevol een gelukkige jeugd is.


Vandaag is het Vaderdag en ik denk terug aan al die mooie herinneringen die ik door de jaren heen in mijn hart bewaar. En denk ik aan al die kinderen, die om welke reden dan ook zonder vader opgroeien en vandaag met lege handen staan. Voor die kinderen brand ik vandaag een kaarsje, naast het kaarsje voor mijn vader.


Vandaag zag ik een lief klein meisje lopen, haar handje in haar vaders grote hand. Lief klein meisje wat had ik graag een foto willen maken, een plaatje voor later. Zodat je net als ik, zestig jaar later terug kan denken aan jou grote held, je liefdevolle vader.


Wat zou ik graag nog even mijn hand in de hand van mijn held willen leggen, ik blijf tot in de eeuwigheid zijn kleine meisje, zijn dochter.


Fijne dag,
El

©Happy Earl Grey

2 opmerkingen:

  1. Wat lief!
    Vaders en dochters blijft toch altijd een bijzondere band.
    Fijn dat je je herinneringen nog hebt!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel het ook. Ontroerend. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen