zondag 29 december 2019

350 Finish






De klok tikt de laatste uren van dit jaar weg, het laatste weekend ligt ook bijna achter ons en dat alles bijna ongemerkt. Tijd verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Met het ritme van de klok en de Top 2000 op de achtergrond koos ik de foto’s voor mijn laatste wekelijkse blog, doordenkers van ooit. Zoals ik vorige week al aankondigde stop ik ermee en ik probeer zo tijd vrij voor andere dingen waar ik nu niet aan toe kom. Als ik terug kijk en zie wat ik het afgelopen jaar allemaal heb ondernomen, dan lijkt het er bijna op alsof ik extra tijd heb kunnen inkopen. Maar helaas is dat voor niemand mogelijk, de klok tikt gewoon in hetzelfde ritme verder en wat geweest is komt nooit meer terug.




Toen ik vorige week schreef dat nummer 350 de laatste zou worden, kreeg ik mooie, lieve reacties van mijn trouwe lezers. Maar toch blijf ik bij mijn besluit, vorig jaar twijfelde ik nog vlak voor de jaarwisseling en ging toch nog een jaartje verder. Deze keer gaat het echt gebeuren, hoewel ik in mijn agenda aan het eind van het eerste kwartaal deze notitie heb staan: Bloggen?

Het is slechts een notitie in mijn agenda, ik beloof niets.




Toen ik in januari 2013 begon met wekelijks schrijven had ik niet kunnen bedenken dat ik het zeven jaar vol zou houden. Die eerste schrijfsels waren ook eenvoudiger dan wat ik de laatste jaren deelden en het aantal foto’s is door de jaren heen ook gegroeid. Pas in 2014 begon ik met de doordenkers en met de rubriek: In het Spotlight, vooral dat laatste was altijd een tijdrovende klus omdat het ook nog enigszins bij mijn verhaal moest passen. De lat werd, door mijzelf steeds hoger gelegd en dus koste het mij ook steeds meer tijd.



Maar terugkijkend heb ik er veel van geleerd en leuke blogcontacten door het hele land mee opgebouwd. Die blogcontacten zal ik zeker gaan missen, hoewel ik natuurlijk wel blogs blijf lezen.

Ik denk er ook weleens aan om iets te gaan organiseren met de vaste blogcontacten, wandelingen door de stad of iets dergelijks. Maar dan denk ik het volgende moment pfff… waar haal ik die tijd dan weer vandaan. Toch is het idee leuk en wie weet krijgt dat in de toekomst nog eens vorm.




Voor het laatst kijk ik eens naar de statistieken, dat blijf ik leuk vinden.
Ik zie in de statistieken dat Bertiebo (klik) het meest van allemaal mijn blog bekeek en ook heel erg vaak reageerde, maar ook Vlasleeuwenbekje (klik), Busybessy(klik) staan in de top 3. Het aantal volgers en viewers groeide. Viewers vanuit alle hoeken van de wereld en die top 3 bestaat uit, Nederland bovenaan, maar daarna volgen Amerika en Rusland. Of al die cijfers werkelijk kloppen is altijd maar de vraag, maar ik vind het toch leuk om te zien en ben er ook trots op.

In Blogland valt heel veel te ontdekken en daaraan zal nadat ik stop niets veranderen.




Maar zoals Boudewijn de Groot ooit zong (1973):

Wat geweest is is geweest (klik)

Iedere nieuwe lente
Is alles nieuw voor mij
Want de winter is dood
Het oudjaar is voorbij




Ik zal zeker niet vergeten met hoeveel plezier ik wekelijks mijn verhaal deelde met jullie. Ik wil mijn trouwe viewers, kijkers en lezers bedanken voor alle aandacht die ik kreeg, voor al jullie mooie complimenten, kritiek en de vaak lieve reacties. 

Ik laat het nu los, ik laat het gaan (klik) 


Doordenker:

Met het verleden op zak creëer ik mijn toekomst.



In het Spotlight:

Alvast wat tips voor in het nieuwe jaar, zet de data in je agenda en mis vooral deze evenementen niet.

Internationaal Filmfestival Rotterdam IFFR van 22 januarit/m 2 februari 2020 (klik) 








Rotterdam ontdekken kan natuurlijk het hele jaar door, maar boek ook eens een excursie bij de Urban Guides (klik) 


 Nummer 350 Finish

Geniet van die laatste dagen van 2019 en deel je geluk, want alleen door geluk te delen kan het zich vermenigvuldigen. Ik wens jullie een heel fijne jaarwisseling.

Liefs,

Elly Embregts
©Happy Earl Grey

21 opmerkingen:

  1. Hoewel ik hier dus blijkbaar erg vaak heb gekeken, heb ik de aankondiging dat je stopt gemist. Ik vind het heel erg jammer en zal je missen. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou het allerbeste voelt. Ik wens je het allerbeste, El. Liefs van Bettie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor alle moois ,dat ik las. Veel plezier met je "extra"vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bye, Elly, veel dank voor je blogs die ik met plezier las. Hoop dat je een fijne balans vindt en misschien heel af en toe een berichtje? Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor al je mooie blogberichten met veel dingen om over na te denken. Geniet van alle nieuwe dingen, die op je pad komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees net dat je gaat stoppen. Zelf heb ik besloten te gaan minderen.
    Ik wil je bedanken voor al je bezoekjes en je lieve en trouwe reacties. Alle goeds voor 2020.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met plezier heb ik je berichten gelezen. Jammer dat je stopt, maar ik snap het ook wel want zelf ben ik ooit drie jaar lang gestopt geweest met bloggen.
    Veel plezier met je nieuwe blogvrije-vrije-tijd!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor de mooie blogs, het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je het allerbeste, en vooral veel plezier. Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je mag van mij best een Heintje Davids doen. :)

    Bedankt voor alle mooie doordenkers en nadenkers en de culturele tips, maar bovenal de tips om het leven te leven. Het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie spreuken en wijsheden elly,

    een heel fijn uiteinde gewenst, hopelijk zonder ál te veel herrie :-)
    tot in het nieuwe jaar he

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor het leesplezier. Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor alles wat je met ons deelde, Elly, geniet van alle nieuwe dingen die je graag wil doen !
    Fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2020 !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi afsluitend blogje Elly! Wat bij mij wel oppopte is het volgende...je schrijft dat in de loop[ der jaren je blogjes zijn veranderd...dat je meer foto's plaatste, mooie rubrieken toevoegde, doordenkers en dat je de lat voor jezelf steeds hoger legde waardoor je blog om meer tijd en aandacht vroeg. En dat dát nu de reden is dat je stopt...om weer meer tijd te krijgen/hebben voor andere dingen waar je nu niet aan toekomt. Zie je wat ik bedoel? ;) Dank voor al je mooie blogjes en ik wens je een mooi en ontspannen 2020 toe. Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor al je berichten met meestal de prachtigste foto's.
    Het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die wandelingen door de stad zie ik wel zitten, El. Bedankt voor je mooie blogs, ik heb er van genoten. Blijf genieten van dit leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie afsluiting, Elly. Ik lees nog niet zo heel lang mee, maar ik heb altijd genoten van je schrijfsels. Veel succes met je plannen in 2020! Groet, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig en gezond nieuwjaar ...liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met plezier gelezen en genoten van alle tips en overdenkingen .Maar geniet nu van je beslissing .
    Het leven moet geleefd worden en daar ben je goed in ,dus een vriendelijke groet van Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb je pas onlangs ontdekt en genoot van je mooie berichten. Hopelijk vind je de tijd om te gaan doen wat je graag wilt. En mocht je ooit gaan wandelen, dan wandel ik graag met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oooh je stopt
    eigenlijk had je nog drie jaar kunnen vullen indien je posts iets korter waren en had opgesplitst ;-)
    maar iedereen blogt zoals hij het voelt, of blogt niet
    gewoon doen waar je je goed bij voelt
    Succes met wat je ook doet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je stopt dus blijkbaar echt. Je houdt het vol? Ik blijf je mooie posts missen maar ook ik wens jou het allerbeste toe. Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen